Ti is szenvedtek a hőségtől? Ha nincs lehetőség vízpartra menni, otthonotokba menekültök a hőség elől, az alábbi játék tippekkel próbálunk segíteni.
Igyekeztünk összegyűjteni játék ötleteket amivel lehűsíthetik magukat a gyerkőcök ebben a nagy melegben.
"Hűsítő játék ötleteink:
1. Koktél készítés: Készítsünk (alkoholmentes) koktélokat a gyerekekkel. Használjunk friss gyümölcsöket díszítésnek illetve azok levét használjuk fel színezékként. Koktél rázónak jól záródó műanyag kulacsot használhatunk fel. A gyümölcsöt préselhetik műanyag szitán átnyomva kanállal például, vagy citrompréssel. Bízzuk a gyerekek képzeletére! Azért küldök egy koktél receptet kezdésnek: "Barackvirág" koktél: 6 cl sárgabaracklé , 4 cl ananászlé, 2 cl cseresznyelé, 2 cl limelé. Óvatosan a szörpökkel és jéggel, mert ezek nem ajánlottak rekkenő hőségben.
Feldobhatjuk a játékot, ha "éttermeset" játszunk, és pincérként szolgáljuk fel a koktélokat. Menüt is készíthetünk amiről lehet választani (nagyobbakkal).
2. Legyezők készítése
Hajtogassunk legyezőket különböző csomagoló papírokból, vagy újságok erre alkalmas díszes lapjaiból. Hajtogathatunk fehér vagy más színes papírból, amelyet később kidíszítünk filctollal vagy díszek ragasztásával.
3. Ivóverseny
Különösen ajánlott keveset ivó gyerekeknek. Szívószállal az ivóverseny jó móka.
4. Bújócska / Vadászat sötétben
Nyáron érdemes besötétíteni, hogy hűvösebb maradjon a lakásban. Ezt a gyerekek nem mindig szeretik. Viszont ha adunk a kezükbe zseblámpát és eldugott tárgyakat kell keresni, vagy kis plüs állatok "vadászatára" indulunk, jó móka lehet belőle.
5. Vízes lábnyom / kéznyom
Egy nagy papír darabra lépjenek rá vizes lábbal. Ha megszáradt, másik művet lehet készíteni. Az is jó móka, hogy egymás lábnyomát kell követni. Kisebb rendelkezésre álló terület esetén vizes kézlenyomatokat készíthetünk a papírra.
6. Sarazás
Aki bevállalós, a homokozóban most sarat lehet készíteni, és hagyni a gyereket sarazni a saját fantáziája szerint. Ha nincs homokozó, akkor kisebb lavorban lehet sarazni az erkélyen, stb."
7. Rajzolás jéggel
Rakj ételszínezékes vizet a jégkocka tartóba, és fagyazd le! Ha megfagyott, már rajzolhattok is vele egy sima fehér papírra!
8. Készíts vitorlás hajót jégkockából, rendezz vitorlás versenyt!
9. És végül de nem utolsó sorban: vizes szivacs játékok:
9/a Nagy kocsimosó szivaccsal: Álljatok egymástól 2 méter távolságra. Kaptok egy-egy vödröt teli vízzel. A cél, hogy a vizes szivacsotokat beledobjátok a másik előtt lévő vödörbe. Annál jobb móka, minél vizesebb a szivacs, ne nyomd ki! :-)
Az egymástól való távolságot egyre növelhetitek, így a játék sokáig élvezhető, egyre nagyobb kihívás, ti pedig egyre vizesebbek lesztek :-)
Vagy egyensúlyozz a fejeden a szivaccsal, juss el így a kert egyik végéből a másikba! Zsonglőrködhetsz is a szivaccsal, dobd egyik kezedből a másikba, el kell kapni!
megpróbálhatsz aszfaltkrétával rajzolt célpontba találni, vagy egyszerűen egymásnak dobálni, mint a labdát.
A kocsimosás is jó móka a gyerekeknek, közben a család kocsija is megszépül!
9/b Készíts egyedi vizibombát összevágott (csíkokra vágott) szivacsból!
Feldobhatjuk a játékot, ha "éttermeset" játszunk, és pincérként szolgáljuk fel a koktélokat. Menüt is készíthetünk amiről lehet választani (nagyobbakkal).
2. Legyezők készítése
Hajtogassunk legyezőket különböző csomagoló papírokból, vagy újságok erre alkalmas díszes lapjaiból. Hajtogathatunk fehér vagy más színes papírból, amelyet később kidíszítünk filctollal vagy díszek ragasztásával.
3. Ivóverseny
Különösen ajánlott keveset ivó gyerekeknek. Szívószállal az ivóverseny jó móka.
4. Bújócska / Vadászat sötétben
Nyáron érdemes besötétíteni, hogy hűvösebb maradjon a lakásban. Ezt a gyerekek nem mindig szeretik. Viszont ha adunk a kezükbe zseblámpát és eldugott tárgyakat kell keresni, vagy kis plüs állatok "vadászatára" indulunk, jó móka lehet belőle.
5. Vízes lábnyom / kéznyom
Egy nagy papír darabra lépjenek rá vizes lábbal. Ha megszáradt, másik művet lehet készíteni. Az is jó móka, hogy egymás lábnyomát kell követni. Kisebb rendelkezésre álló terület esetén vizes kézlenyomatokat készíthetünk a papírra.
6. Sarazás
Aki bevállalós, a homokozóban most sarat lehet készíteni, és hagyni a gyereket sarazni a saját fantáziája szerint. Ha nincs homokozó, akkor kisebb lavorban lehet sarazni az erkélyen, stb."
7. Rajzolás jéggel
Rakj ételszínezékes vizet a jégkocka tartóba, és fagyazd le! Ha megfagyott, már rajzolhattok is vele egy sima fehér papírra!
8. Készíts vitorlás hajót jégkockából, rendezz vitorlás versenyt!
9. És végül de nem utolsó sorban: vizes szivacs játékok:
9/a Nagy kocsimosó szivaccsal: Álljatok egymástól 2 méter távolságra. Kaptok egy-egy vödröt teli vízzel. A cél, hogy a vizes szivacsotokat beledobjátok a másik előtt lévő vödörbe. Annál jobb móka, minél vizesebb a szivacs, ne nyomd ki! :-)
Az egymástól való távolságot egyre növelhetitek, így a játék sokáig élvezhető, egyre nagyobb kihívás, ti pedig egyre vizesebbek lesztek :-)
Vagy egyensúlyozz a fejeden a szivaccsal, juss el így a kert egyik végéből a másikba! Zsonglőrködhetsz is a szivaccsal, dobd egyik kezedből a másikba, el kell kapni!
megpróbálhatsz aszfaltkrétával rajzolt célpontba találni, vagy egyszerűen egymásnak dobálni, mint a labdát.
A kocsimosás is jó móka a gyerekeknek, közben a család kocsija is megszépül!
9/b Készíts egyedi vizibombát összevágott (csíkokra vágott) szivacsból!
Kártyajátékok nagyobbaknak ld. ebben a cikkben: Játékok nyaraláshoz és még:
1. Snóbli: mindenki elrejt 0-3 tárgyat a kezében. 3 játékosnál például 0-9 tárgy lehet összesen az összes kézben. Mindenki tippel, minden tippelés után kinyitjuk a tenyerünket, és számolunk. Aki nem találta el, bent marad, aki eltalálta "kiesik". Aki a végén is bent marad, az "zálogot" ad, vagy meg kell oldania egy vicces feladatot, amit a többiek találnak ki neki.
2. Svindli kártyajáték (bármilyen kártyával játszható szinte): Kiosztják a paklit, hogy mindenkinek ugyanannyi lap jusson. Valaki elkezdi a játékot, színével lefelé letesz egy lapot, és mond (kér) egy lapértéket vagy színt pl. "piros" vagy "tök" vagy "káró", stb. Addig kell ilyen lapot tenni (arccal lefelé, hogy senki ne lássa, hogy mit raktunk le), amíg valaki azt nem mondja, hogy "svindli". Tehát sorban jönnek a többiek, mindenkinek az előző bemondásra következő lapot kell mondania, tenni azonban bármit tehet (vagyis svindlizni, hazudni is).
Bárki mondhatja, hogy svindli, és megnézheti az előző játékos által letett lapot. Ha ez az volt, amit kértek (pl. "piros" vagy "tök" vagy "káró"), akkor az ebben kételkedőnek kell felvennie az összes lent lévő lapot, ha nem, akkor neki. Utána az jön, aki a lapokat felvette, és ő eldöntheti, hogy milyen értéket mond.
Az nyer, akinek elfogy a kezéből az összes lap.
3. Kockázós logikai játék: Kockás lapon kell játszani (2 játékos részére). Mindenki választ egy bizonyos színű tollat. Az első játékos húz egy vonalat (a kocka egyik felén) a papíron, a következő játékos jön. A cél, hogy minél több kockát húzzunk össze, vagyis zárjunk be.
4. Ország-város-fiú-lány: Strandon vagy utazás közben ha nincs papír, akkor játszhatjuk a következő képpen: A kérdező először magában mondja: ország, város, fiú, lány, növény, állat, híres ember. Amikor megállítják, akkor kimondja hangosan, hogy hol tartott. Ezután ugyanígy az ABC-vel. Az eredményként kapott feladat szerint kell válaszolni pl. állat és "E" betű jött ki, akkor E betűvel kezdődő állatot kell mondani. Kisebbekkel is játszható, ha kihagyjuk az országot, várost, stb.
5. Amerikából jöttem, mesterségem címere: Ketten kimennek és választanak egy mesterséget, melyet két szóval kell kifejezniük. Pl. virágot szedni, fát vágni, könyvet olvasni, leckét tanulni, stb. Miután a mesterséget megválasztották, bejönnek a többiekhez s mondják: "- Amerikából jöttünk. Mesterségünk címere: g., v, stb. Tehát csak a két kezdő betűt szabad mondani és kézzel, lábbal némán kell elmutogatni a foglalkozást például gombvarrást stb. Ha sokáig nem találják ki, akkor két-két betűt még lehet mondani pl. go. va. Aki a gondolt mesterséget kitalálja, az megy ki, miután maga mellé választott egy társat.
2. Svindli kártyajáték (bármilyen kártyával játszható szinte): Kiosztják a paklit, hogy mindenkinek ugyanannyi lap jusson. Valaki elkezdi a játékot, színével lefelé letesz egy lapot, és mond (kér) egy lapértéket vagy színt pl. "piros" vagy "tök" vagy "káró", stb. Addig kell ilyen lapot tenni (arccal lefelé, hogy senki ne lássa, hogy mit raktunk le), amíg valaki azt nem mondja, hogy "svindli". Tehát sorban jönnek a többiek, mindenkinek az előző bemondásra következő lapot kell mondania, tenni azonban bármit tehet (vagyis svindlizni, hazudni is).
Bárki mondhatja, hogy svindli, és megnézheti az előző játékos által letett lapot. Ha ez az volt, amit kértek (pl. "piros" vagy "tök" vagy "káró"), akkor az ebben kételkedőnek kell felvennie az összes lent lévő lapot, ha nem, akkor neki. Utána az jön, aki a lapokat felvette, és ő eldöntheti, hogy milyen értéket mond.
Az nyer, akinek elfogy a kezéből az összes lap.
3. Kockázós logikai játék: Kockás lapon kell játszani (2 játékos részére). Mindenki választ egy bizonyos színű tollat. Az első játékos húz egy vonalat (a kocka egyik felén) a papíron, a következő játékos jön. A cél, hogy minél több kockát húzzunk össze, vagyis zárjunk be.
4. Ország-város-fiú-lány: Strandon vagy utazás közben ha nincs papír, akkor játszhatjuk a következő képpen: A kérdező először magában mondja: ország, város, fiú, lány, növény, állat, híres ember. Amikor megállítják, akkor kimondja hangosan, hogy hol tartott. Ezután ugyanígy az ABC-vel. Az eredményként kapott feladat szerint kell válaszolni pl. állat és "E" betű jött ki, akkor E betűvel kezdődő állatot kell mondani. Kisebbekkel is játszható, ha kihagyjuk az országot, várost, stb.
5. Amerikából jöttem, mesterségem címere: Ketten kimennek és választanak egy mesterséget, melyet két szóval kell kifejezniük. Pl. virágot szedni, fát vágni, könyvet olvasni, leckét tanulni, stb. Miután a mesterséget megválasztották, bejönnek a többiekhez s mondják: "- Amerikából jöttünk. Mesterségünk címere: g., v, stb. Tehát csak a két kezdő betűt szabad mondani és kézzel, lábbal némán kell elmutogatni a foglalkozást például gombvarrást stb. Ha sokáig nem találják ki, akkor két-két betűt még lehet mondani pl. go. va. Aki a gondolt mesterséget kitalálja, az megy ki, miután maga mellé választott egy társat.
Ezen cikket kérnénk kizárólag a forrás megjelölésével (www.okosjatek.hu) használják fel! Lásd Szerzői Jogi Nyilatkozatot!
További játék ajánlatunk nyaraláshoz vagy otthon, ha elbújsz a hőség elől: