Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Activity Family Classic - Családi változat...
A már jól ismert Activity társasjáték egy új taggal bővült! Az Activity Family Classic - Családi változat lényege, hogy family és junior kártyákat kevertek össze, így nyújtva igazi szórakozást kicsiknek is és nagyoknak is. Legyen a te csapatod elsőként a célban! Mutogatnod kell? Vigyázz! Nem beszélhetsz! Ha rajzolsz, betűket és számokat nem vethetsz a papírra! Ha pedig körül kell írd a húzott kártyán talált szavad,akkor nem mondhatod ki mit láttál leírva, még ragozott formában sem! Csak és kizárólag körülírhatod! Ugye már rémlik, hogyan kell játszani a világ legjobb társasát? Az Activity Family Classic - Családi változat csomagolási méretei: 25 x 25 x 6 cm.
Tartozékok: 330 db kártya, 4 db játékbábú, 1 db homokóra, 1 db játéktábla, 1 db játékszabály
Ajánlott: 8 éves kortól
Játékosok száma: 3-16 fő
Játékidő: minimum 30 perc, de ettől lehet hosszabb is, játékosszámtól függően.
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 1.0/5 ( nagyon egyszerű )
Activity Family Classic társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Party, buli társasjátékok
Vicces játékok
Játékok 8-12 éveseknek
Az összes Piatnik játékot itt találod
Játékszabály
Activity Family Classic játékszabály
3-16 játékos részére, 8 éves kortól
Piatnik játék száma: 710773
Játék tartalma:
- 330 db kártya (összesen 1980 feladvánnyal) ebből 110 Family és 120 Junior kártya
- 4 db játékbábu
- 1 db homokóra
- 1 db játéktábla
- 1 db játékszabály
A Játékosok célja:
A feladványokat úgy előadni, hogy csapattársaink meg tudják fejteni, s így első csapatként jussunk célba.
Előkészületek:
A játékosoknak csapatokat kell alkotniuk 2, 3 vagy 4 csapat vehet részt a játékban, de egy csapat minimum 2 főből kell, hogy álljon. Minden csapat választ 1 játékfigurát, amit a színének megfelelő startmezőre helyez. A feladatkártyákat megkeverik, majd a játéktábla közepére helyezik, lefelé fordítva. (Ha fiatalabb gyermek is részt vesz a játékban, akkor a Junior kártyákat választják.) A játékhoz minden csapatnak szükség van még papírra és ceruzára.
A játék menete:
A játéktábla egy négyszínű startmezőből, egy kockás célmezőből és egy olyan pályából áll, amelyik 6 egységre van osztva, minden egység 8 mezőből áll.
A figurák a startmezőn állnak. Itt rajzolni kell. A játékot indító csapat kiválasztja az első előadót. Az előadó szerepét a csapatokon belül körönként mindig más játékos veszi át.
Az előadó elveszi az egyik pakli legfelső lapját úgy, hogy csapattársai ne láthassák a kártyán álló feladványokat. A kártyákon a feladványok után egy szám áll zárójelbe téve. Ez a szám mutatja meg, hogy a csapat hány mezőt léphet előre, amennyiben sikerül megoldania a feladványt. Minden kártyán 6, betűvel jelzett feladvány található, a betűk határozzák meg az előadás módját:
Z = rajzolás
E = Magyarázás
V = Mutogatás
A játék kezdetekor rajzolni kell, tehát a „Z” jelzésű feladványok érvényesek.
Az előadó játékos megnézi az előadásmódnak megfelelő két feladványt, kiválaszt egyet a kettő közül, amit 10 másodperc alatt memorizál. Ha akarja, a többi csapatnak megmutatja a kártyát, majd lefordítva leteszi.
Most már csak elő kell adnia a feladványt úgy, hogy csapattársai adott időn belül megfejtsék azt. A különböző területeken különböző előadásmód van érvényben – az előadás módját a játékfelületen a pálya szélén látható ikonok adják meg:
A és D területeken Rajzolás:
Itt a játékosnak a feladványt le kell rajzolnia a csapattársaknak, úgy, hogy közben nem beszélhet, és nem gesztikulálhat, csak fejbólintással jelezheti egy-egy rész megfejtését. Számokat, betűket nem írhat.
B és E területeken Magyarázás:
Itt a feladványt a játékosnak szavakkal kell körülírnia úgy, hogy közben magát a szót, vagy ragozott formáit és részeit nem ejtheti ki.
C és F területeken Mutogatás:
Itt a játékosnak a feladványt el kell mutogatnia úgy, hogy közben nem szabad megszólalnia és semmilyen hangot nem adhat ki. Továbbá nem használhatja a szobában lévő tárgyakat, sőt még rájuk sem mutathat. Ellenben az megengedett, hogy a játékos saját testrészeire vagy ruháira rámutasson, illetve felhasználja a mutogatás során.
Figyelmeztetés:
Ha a csapat a játékszabályokat megszegi, akkor 3 mezőt vissza kell lépnie a játékfelületen és a soron következő csapat jön.
Kiütés:
A játékfelület B, D és F mezőin lehetőség van a kiütésre. Kiütés akkor történik, amikor egy csapat helyesen fejt meg egy feladványt, amiért előrelép a játéktáblán és lépését kilépve olyan mezőre érkezik, amelyiken egy másik csapat figurája áll. Ilyen esetben a másik csapat ott álló figuráját egy mezővel vissza kell léptetni. Csak A B, D és F mezőkön lehet kiütni egy másik csapat figuráját és csak a helyes megfejtéséért előrelépő csapat ülhet ki figurát. Kiütött, visszalépő csapat nem ütheti ki másik csapat figuráját. (Ilyen esetben két figura is állhat egy mezőn.)
Játéktipp:
Mivel a feladványok főként összetett szavak, az előadó a feladványt részekre bontva könnyebben előadhatja. Például a „Mézeskalácsház” könnyebben elmutogatható részekre bontva úgy, mint mézes, kalács, ház.
Minden előadó mindig két feladvány közül választhat. A legtöbb esetben a két feladványnak eltérő pontértéke van. A játékosok irányíthatják azt, hogy melyik mezőre lépnek a játékfelületen, ha figyelnek arra, hogy a másik csapat bábuja melyik mezőn áll akkor kiüthetik azt.
Az előadó csapattársai különböző bekiabálásokkal próbálják megfejteni a feladványt. Az előadó csak akkor reagálhat ezekre a bekiabálásokra, ha a helyes válasz hangzik el.
Figyelem:
Minden feladvány előadására meghatározott idő áll rendelkezésre, amit a homokóra mér. A homokórát és a szabályok betartását a feladvány előadása alatt a játékostársak figyelik. A játékosoknak még a játék kezdete előtt meg kell állapodniuk abban, hogy mennyire pontos -szó szerinti megfejtést fogadnak el a játékban.
Ha a csapatnak sikerül megfejtenie a feladványt, akkor a feladvány melletti szám mértékében előreléphetnek a játékfelületen. Ha nem sikerül megfejteni a feladványt, akkor a csapat figurája a helyén marad.
A játék vége:
Az a csapat győz, aki elsőként lép át az „F” szektorból a kockás célmezőre.
Játékszabály 3 játékos részére:
Minden játékos választ magának bábut, és a Startmezőre állítja. Az előadó játékos megpróbálja megértetni a másik két játékossal a feladványt.
Ha a játékostársak közül valaki kitalálja a feladványt, akkor a kitaláló és az előadó is annyit léphet előre a játéktáblán, amennyit a kártya a feladvány mellett megad.
Ha a játékostársak közül senkinek nem sikerül a feladványt kitalálni, akkor minden bábu a helyén marad. a következő játékos folytathatja a játékot.
Az előadás módjára, és a játéktáblán történő előrelépésre, a csapatjátékra leírt szabályok érvényesek.
Vélemények
Az egész család imádja, rendkívül szórakoztató!
Mindenkinek csak ajánlani tudom!!!!