Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Csak egy pálcikát mozgathatsz át, hogy megkapd a képet...
Cél: Minél több képet kirakni, azaz minél több kártyádtól megszabadulni. Csak egy pálcikát mozgathatsz, hogy az adott ábrát megkapd.
A régi gyufás játékokhoz hasonlít.
Minden játékos kap 5 lapot. Felfordítjuk a kezdő kártyát a pakli tetejéről. A pálcikákat kirakjuk eszerint. Ez a kezdő ábra. A legkisebb játékos kezd. Át kell raknia egy pálcikát úgy, hogy a kezében lévő 5 kártyán lévő ábra valamelyikét megkapja. Ha sikerül, lerakhatja azt a kártyalapot az adott feladatkártyára, a következő játékosnak ezt kell kiraknia. Ha nem, akkor húznia kell egy kártyát, és a következő játékos jön.
Ajánlott: 8 éves kortól
Játékosok száma: 1-4 fő
Játékidő: 20 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 1.33/5 ( nagyon egyszerű )
Digit társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Kártyajátékok gyerekeknek
logikai játékok
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
Úti,utazó játékok
játékok 8-12 éveseknek
térlátást fejlesztő játékok
Vélemények
Egyszerű, de remek játék.
Letölthető játékszabály
Játékszabály
Digit játékszabály
Tartalom
- 5 pálcika
- 55 játékkártya
Izgalmas logikai játék gyerekeknek!
A cél a pálcikák ügyes áthelyezésével minél több lapot letenni!
A kártyalapokon álló feladványok fejlesztik a gyerekek kombinációskészségét és logikai gondolkodásmódját.
A játék menete
A kártyákból mindenkinek adunk lapokat, majd elhelyezünk az asztal közepére egy mintakártyát. A pálcikákból kirakjuk a mintakártyán lévő ábrát. Aki soron van, az 1 pálcika áthelyezésével kirakja az egyik lapjának a mintáját.
Pálcika áthelyezése: Csak 1 pálcika mozdítható el eredeti helyéről. Az áthelyezett pálcikának érintkeznie kell az asztalon lévő mintával.
A minta: A mintának összefüggőnek kell lennie. A minta érvényesnek számít akkor is, ha vízszintes vagy függőleges tengelyere tükrözve, vagy elforgatva áll.
1. Standard DIGIT
A kártyákból megkeverés után mindenkinek 5 lapot adunk, majd egy lefordított paklit alakítunk ki. A pakli legfelső lapját felfordítva az asztal közepére tesszük.
Ez lesz a mintakártya. A pálcikákból kirakjuk a mintakártyán lévő ábrát. A legfiatalabb játékos kezdi a játékot, őt követik sorban a többiek az óra járásának megfelelően. Aki soron van, az 1 pálcika áthelyezésével megpróbálja kirakni a kezében tartott lapok közül az egyiknek a mintáját.
Ha sikerül, akkor ráteheti a lapját a mintakártyára és a játékot a következő játékos folytatja.
Ha nem sikerül, akkor húznia kell egy lapot. Abban az esetben, ha egy játékostársunk egy pálcika áthelyezésével a mi kezünkben lévő egyik lap mintáját rakja ki, akkor azt a lapot mi letehetjük, a játékostársunknak pedig nem kell a lépése végén lapot felvennie.
A fordulót az a játékos nyeri, akinek elsőként elfogynak a lapok a kezéből. A forduló végén a többi játékosnak felírjuk a kezeikben maradt lapok számát mínuszpontként. A megbeszélt fordulók után az nyer, akinek
kevesebb mínuszpontja gyűlik össze.
2. Plus DIGIT
Az eddig megismertek szerint mindenkinek 5 lapot adunk, a pakli mellé letesszük a mintakártyát, kirakjuk a mintakártyán lévő ábrát. Aki soron van, az 1 pálcika áthelyezésével kirakja a kezében tartott lapok közül az
egyiknek a mintáját. Ha sikerül, akkor leteheti maga elé ezt a lapját és folytatja a játékot. Egészen addig helyezhet át pálcikát, amíg sikerül újabb kártya mintáját kiraknia. Egy lépésében, akár 5 lapot is letehet, amiket egy pakliba rendezve maga előtt gyűjt. A lépése végén ki kell egészítenie a kezeiben lévő lapokat 5-re.
Ha elfogytak a pakli lapjai, akkor vége a játéknak.
Az nyer, aki több lapot tett le maga elé.
3. Solitarie DIGIT
A solitarie játékban 5 felfordított lapot teszünk egymás mellé.
Kirakjuk az elsőnek letett lap mintáját a pálcikákból. Ezt a lapot a pakliból egy új lappal lefedjük. Így újra öt lap látszik.
A játékos megpróbálja 1 pálcika áthelyezésével kirakni a kártyák egyikét. Ha sikerül, akkor a kirakott lapot a pakliból egy új lappal letakarja. Ha 1 pálcika áthelyezésével nem sikerül, akkor további áthelyezéseket hajt végre. Ahány extra pálcika áthelyezésére van szüksége, annyi mínuszpontot
kap. A játék addig folytatódik, míg elfogynak a pakli lapjai.
A játék végén a mínuszpontok értékelése a következő:
- 0 - 5 pont kiváló
- 6 -10 pont nagyon jó
- 11-15 pont jó
- 16-20 pont megfelelő
- 20 pont felett gyakorolj!
4. Nyílt DIGIT
A Standard és Plus játékokat nyitott lappal is játszhatják a játékosok. Így egymás lapjait figyelve taktikázhatnak.