Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Én elmentem a vásárba kártyajáték
Kártyajáték gyűjtemény óvodásoknak, kisiskolásoknak, melynek ötletét az Én elmentem a vásárba című mondóka adta. A lapokon is a jól ismert háziállatok kedves képei szerepelnek. Az óvodások és kisiskolások egyre összetettebb játékszabályokon keresztül sajátíthatják el a kártyajátékok szeretetét. A dobozban lévő 110 lappal 7 különböző játék játszható, az egészen egyszerű memória játéktól a bonyolultabb makaó vagy vásár játékig.
A 7 különböző játék: memória játék, Fekete Péter, reflex, kvartett, makaó, vásár memória, vásár játék
Játékszabályok:
Memória játék:
A játék célja minél több pár összegyűjtése. A kártyákat megkeverjük és a hátlapjukkal felfelé, szabályos rendben helyezzük el az asztalon. A játékot egy tetszés szerint kiválasztott játékos kezdi. Ezután a játék az óramutató járásával megegyező irányban megy tovább. Az első játékos felfordít két kártyát. Ha a két kártya ugyanolyan állatot ábrázol, akkor azt a párt megtarthatja és folytathatja a párok keresését. Ha két eltérő kártyát fordít fel, akkor azokat vissza kell helyeznie pontosan a helyükre. A következő játékos folytatja a játékot. A játék így zajlik egészen addig, amíg az asztalon lévő összes kártya el nem fogy. Az nyer, aki a játék végén a legtöbb párral rendelkezik.
Fekete Péter kártyajáték:
A játékban akárhány játékos részt vehet, de legalább kettő. Kezdéskor a kártyákat jól össze kell keverni és a játékosok között egyenlően szétosztani. Ha valamelyik játékos a lapjai között két azonos állatot ábrázoló kártyalapot talál, akkor ezeket lerakhatja maga elé az asztalra, képpel felfele. Ezután kezdődik a húzás: akinek a legtöbb kártya van a kezében, attól a baloldali szomszédja húz egy lapot, tőle pedig a következő és így tovább. Ha a játékosnál van a húzott kártyalap másodpéldánya, akkor a párt lerakhatja. A játék addig folytatódik, ameddig az egyik játékosnál egyedül a Fekete Péter marad és így ő maga lesz a Fekete Péter. Ő a játék vesztese. Az összes többi játékos nyert.
Reflex:
Kezdéskor a kártyákat jól össze kell keverni és a játékosok között egyenlően szétosztani. Minden játékosnak ez lesz a saját húzó paklija,amit maga előtt tart hátlappal felfelé. Az osztótól balra ülő játékos kezd úgy, hogy felfordítja a paklija legfelső lapját és lerakja mellé úgy, hogy a többiek is lássák. Ez lesz a játékos saját dobó paklija. Utána a többi játékos is követi, vagyis egymás után felfordítják a legfelső kártyalapjukat. Ha két játékos azonos állatot ábrázoló kártyalapot fordít fel, akkor az a játékos aki először kiáltja, hogy "STOP" nyeri el mindkét játékos már felfordított kártyalapjait, amit aztán a saját dobó paklija alá rak. Ez a játékos folytatja a játékot úgy, hogy felfordítja legfelső lapját.
Figyelem! A kártyalapokat gyors egymásutánban kell felfordítani!
Ha egynél több játékos mondja egyszerre, hogy "STOP" vagy ha valaki rosszkor kiált, mivel nincs két azonos kártyalap a felfordítottak között, akkor a felfordított kártyalapok középre kerülnek. A középső paklit az nyeri el, aki először mondja, hogy "STOP" amikor valamelyik felfordított lap megegyezik a középső pakli legfelső lapjával. Amelyik játékosnak elfogynak a lapjai, kiesik a játékból. A játékot az nyeri, akihez a végén az összes kártyalap kerül.
Kvartett játék:
A játék célja, hogy a játékosoknak minél több kvartettet (vagyis 4 különböző színű azonos állatot) sikerüljön összegyűjteniük. A játék két játékossal már játszható, de három játékos esetén válik már igazán izgalmassá. Kezdéskor a kártyákat jól össze kell keverni és a játékosok között egyenlően szétosztani.
Az osztótól balra ülő játékos kezd úgy, hogy megkérdez egy általa kiválasztott játékost, van-e olyan lapja, amit ő keres a kvartettje összegyűjtéséhez. Ha a megkérdezettnek van ilyen lapja, át kell azt adnia! A kérdező addig kérdezhet, amíg nem hibázik, azaz a megkérdezettnél van a kért lap. Ha hibázik, a tőle balra ülő játékos kérdezhet és így tovább. A kérdező bárkinél keresheti a hiányzó lapjait, és ha jól figyelt, meg is találja. Bármelyik lapra rákérdezhet, a gyűjtés egyetlen feltétele, hogy a kvartett egy lapjával már rendelkezzen. Az összegyűjtött kvartetteket a játékosok lefelé fordítva maguk elé az asztalra helyezik.
Az a játékos nyer, aki a legtöbb kvartettet gyűjti össze.
Makaó játék:
Minden játékos kap 7 lapot. A maradékot az asztal közepére helyezzük arccal lefelé, ez lesz a húzó pakli. A legfelső lapot - mindenki számára jól látható módon - felfordítjuk és az asztal közepére helyezzük, ez lesz a dobó pakli. Az óramutató járása szerint következnek a játékosok, az első játékos tehát az osztótól balra lévő játékos. Minden sorra kerülő játékos megkísérel letenni egy kártyát a kezéből, a dobó pakli legfelső lapjára. Ahhoz, hogy egy játékos a kezében lévők közül egy lapot letehessen, a lapnak ugyanolyan színűnek kell lennie, vagy ugyanolyan állatot kell ábrázolnia, mint az asztal közepén lévő dobó pakli legfelső lapja. Ha a soron következő játékosnál nincs a dobó pakli legfelső lapjához illő lap, akkor a húzó pakliból kell egyet húznia. Ezt a lapot viszont csak a következő körben használhatja fel. A játék célja, hogy minél hamarabb lerakjuk az összes kártyánkat. Az a játékos nyer, aki először szabadul meg minden lapjától. Mielőtt az utolsó előtti kártyalapot le akarjuk tenni, azt kell mondanunk hangosan, hogy "MAKAÓ". Ez egy figyelmeztetés a többi játékos számára, hogy már csak egyetlen lap választ el minket a játék befejezésétől. Amennyiben ezt elmulasztjuk bemondani és az egyik játékos időben (még abban a körben) észreveszi, akkor két kártyát fel kell húznunk büntetésből a húzó pakliból.
Az akciókártyák jelölései a lapok jobb felső és bal alsó sarkában találhatóak.
Jelentésük:
Kizáró kártya (X): Ha megegyezik a legfelső kártyalap a színével, vagy ugyanazt az állatot ábrázolja, akkor lerakhatjuk. A soron következő játékos kimarad egy körből, se nem tehet le, se nem vehet fel kártyalapot. Az őt követő játékos folytathatja a játékot.
Fordított kártya: Ha megegyezik a legfelső kártyalap a színével, vagy ugyanazt az állatot ábrázolja, akkor lerakhatjuk. Megváltoztatja a játék irányát.
Büntető kártya (+2, +4): Ha megegyezik a legfelső kártyalap a színével, vagy ugyanazt az állatot ábrázolja, akkor lerakhatjuk. A soron következő játékos nem tehet le, hanem fel kell húznia 2 vagy 4 lapot.
Színválasztó kártya (szivárvány színű): Ha nem rendelkezünk egy szükséges színnel, vagy csak meg akarunk tartani egy meghatározott színt, akkor bármilyen színű lapra lerakhatjuk. Az a játékos, aki ezt a kártyát lerakja választhat egy tetszőleges színt. A következő játékos csak a kért színű lapot teheti. Ha nincs nála, húznia kell egy lapot.
Vásár Memória
A játék célja: Megszerezni mindegyik állatot, amely szerepel a bevásárlókártyádon. Ehhez a játékosoknak emlékezniük kell az állatokat ábrázoló kártyák sorrendjére, ami minden fordulóval egyre hosszabbá, nehezebbé válik.
A játék előkészítése: Keverjük össze a bevásárlókártyákat ( kék hátlap ). Minden játékos húz egyet és lehelyezi arccal felfelé maga elé az asztalra, hogy minden játékos lássa a kártyán szereplő állatokat. A többi bevásárlókártyára nem lesz szükség, vissza kell tenni a dobozba. Ezután keverjük össze az állatos kártyákat (zöld hátlap), és helyezzük a paklit lefordítva az asztalra. Ezen lesznek a húzólapok.
A játék menete: Az első játékos megkezdi a játékot és azt mondja: " Én elmentem a vásárba és vettem egy...", ekkor felhúzza a pakli legfelső lapját és megnevezi a rajta szereplő állatot. Lehelyezi a kártyát lefordítva az asztalra, ez lesz a sor első lapja. Ezután minden játékos, amikor rá kerül a sor, húz egy lapot, és fel kell sorolnia az asztalra kihelyezett összes állatot, helyes sorrendben, végül a sor végére kell tennie a húzott lapot, arccal lefelé.
Például:
Én elmentem a vásárba, és vettem egy csirkét, egy csikót, egy kecskét és egy disznót. Eközben a többi játékos nem beszélhet, és nem szakíthatja félbe a játékost. Minden játékos egyszer passzolhat, ilyenkor a következő játékosra kerül a sor a találgatással. A játékosoknak várniuk kell, amíg a soron lévő játékos befejezi a felsorolást, és csak utána mondhatják meg, ha hibázott. A soron lévő játékos ekkor ellenőrizheti a hibáját, megnézheti a kártyákat. De ezt csak ő láthatja, titokban kell tartania. Ha valaki hibázik, a forduló véget ér, és kezdődik az állatok megvásárlásának szakasza.
Vásárlás: Fordítsuk fel a sorban lerakott összes állatos kártyát. Minden játékos elvesz egy kártyát, amire szüksége van, és ráteszi a saját bevásárlókártyájára. Az állatos kártyák kivételét az a játékos kezdi, aki legutoljára el tudta mondani hibátlanul a sort, és innen haladunk visszafelé a többi játékossal. Az a játékos, aki hibázott, nem vehet fel állatos kártyát. Ha volt olyan játékos, aki tévesen hibáztatott valakit, akkor ő sem vehet fel állatos kártyát. Ha a vásárlás véget ért, a fennmaradó kártyákat félre kell tenni. A játék folytatódik, úgy hogy új sort kell kirakni. Az a játékos kezd, aki az előző körben a legkevesebb állatos kártyát tudta begyűjteni. Ha elfogynak a húzó lapok, a félre tett kártyákat össze kell keverni, ez lesz az új húzópakli.
A játék vége: Az nyer, akinek először sikerül összegyűjtenie az összes olyan állatot, ami szerepel a bevásárlókártyáján.
Hosszú játék: Hagyjuk az állatos kártyákat lefordítva a vásárlás szakaszban. A játékosoknak meg kell nevezniük a kártyán szereplő állatot, mielőtt felfordítjuk. Ha sikerült kitalálni,mi van a kártyán, megtarthatja a játékos. Ha nem, akkor az eldobott lapok paklijába kell visszahelyezni.
Vásár Játék:
A játék célja: Megszerezni mindegyik állatot, amely szerepel a bevásárlókártyánkon. A játékosoknak minél több bevásárlókártyát kell teljesíteniük, összegyűjteni a rajtuk lévő állatokat. Mindegyik bevásárlókártyának van peták értéke. A játék végén a teljesített bevásárlókártyák peták értékeit össze kell adni. Az a játékos nyer, aki a legtöbb petákot gyűjtötte össze. Figyelem, a nem teljesített bevásárlókártyák értékét le kell vonni!
A játék előkészítése: Keverjük össze a bevásárlókártyákat (kék hátlap. Minden játékos húz három lapot és eldönti hányat tart meg belőlük, de legalább egyet kötelező. Ezután lehelyezi arccal lefelé maga elé az asztalra, hogy a többi játékos ne láthassa a kártyán szereplő állatokat. A játékosok a bevásárlókártyáikat a kezükben is tarthatják.A többi bevásárlókártyát félretesszük, később lehet még húzni belőlük. Keverjük össze az állatos kártyákat (zöld hátlap), és osszunk minden játékosnak 5 lapot. A maradékot helyezzük lefordítva az asztalra, ezek lesznek a húzólapok.
A játék menete: A játékosok a kapott 5 lapból megnézik, hogy van-e egyező állat a bevásárlókártyájukkal. Ha igen, a kezükben jobb oldalra teszik, nehogy eldobják. A kezdő, majd minden sorra kerülő játékosnak a következőket kell tennie:
- Húzz annyi lapot, hogy a kezében legfeljebb 6 lap legyen ( a kézben tartott bevásárlókártyákat nem kell beleszámolni).
- Megnézi, hogy szüksége van-e lapra/lapokra, ha igen, a kezében jobbra teszi.
- Ha a bevásárlókártyáján szereplő állatok közül legalább kettő a kezében van, leteheti azokat maga elé az asztalra, arccal felfelé a bevásárlókártyával együtt.
- Egy lerakott, még nem kész bevásárlókártya tercet kiegészíthet a kezéből
- Húzhat egy újabb bevásárlókártyát.
- Végül egy lapot el kell dobnia középre, arccal felfelé, a dobó paklira.
A játék így folytatódik, játékosról-játékosra. Ha a húzó pakli elfogy, a dobó paklit össze kell keverni, ez lesz az új húzó pakli.
A játék vége: A játék akkor év véget, amikor az első játékosnak sikerül 3 bevásárlókártyát teljesítenie, összegyűjtenie. A játékot az a játékos nyeri, akinek a legtöbb peták értéket sikerül összegyűjtenie az összes bevásárlókártyáján.
Nehezített játék: A fenti szabály a következő két kiegészítéssel nehezül, mindkét esetben a soron lévő játékos élhet a lehetőségekkel:
- Elvehetjük a másik játékos lerakott, de még nem kész tercét, ha van olyan lapunk, amivel készre kiegészíthetjük azt. Cserébe oda kell adnunk egy lerakott kész tercünket. Ez akkor éri meg, ha a játékos így egy több petákot érő bevásárlókártyához jut.
- Ha a kezünkben lévő lapjaink felét bedobjuk, minden játékostól húzhatunk egy lapot, de a kezünkben nem lehet 6 lapnál több.
A játék tartalma:
- 84 db állatos kártya (zöld hátlap)
- 26 db bevásárlókártya (kék hátlap)
- magyar játékszabály
Én elmentem a vásárba kártyajáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál!
Ajánlott :3 éves kortól
Játékosok száma: 2-6 fő
Játékidő: 10-15 perc ( ez függ a választott játékvariánstól )
A doboz mérete: 13 x 10 x 2,5 cm
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
fejlesztő játékok óvodásoknak
memória játékok
állatos játékok
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Kártyajátékok gyerekeknek
figyelem fejlesztő játékok
Családi kártyajátékok
Vélemények
Letölthető játékszabály
Okosjáték szerint
Véleményünk a játékról
Remek kártyajátékgyűjtemény gyerekeknek. Ezzel az egy kártyajátékkal 7 különböző játékot tanulhatnak meg a gyerekek. Akad közte igazán klasszikus játék, például a Fekete Péter vagy a Makaó. Nosztalgiaképpen mi is szívesen le fogunk ülni játszani a gyerekekkel. A grafikája igazán szép, ami pedig még jobb, hogy valósan vannak illusztrálva rajta az állatok, így a gyerekek megismerkedhetnek az állatok valós képeivel.
Utazáshoz is kiváló választás, hisz amellett, hogy a mérete kicsi, ha csak ezt az egy kártyajátékot is visszük magunkkal különböző játékok közül választhatunk.