Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Quartino logikai társasjáték
Négy a nyerőhöz, vagyis az amőbához hasonló logikai társasjáték, de itt adott színkombinációt és a korongok sorrendjét kell teljesíteni.
A játék célja, hogy minél előbb kirakjuk a négy kártyánkon lévő ábrákat, vagyis a "Quartino"-kat, mielőtt a többiek megakadályoznának.
A Quartino négy korongból áll, megfelelő sorrendben lehelyezve (ahogy a feladatkártya mutatja).
A játék menete:
A játéktáblát az asztalra helyezzük, hogy mindenki könnyen elérje.
Minden játékos húz négy kártyalapot, az ezeken lévő ábrákat kell majd létrehozniuk a táblán a színes korongok lehelyezésével.
A korongokat a játékosok egyesével helyezik a táblára, minden játékos egyszerre csak egy korongot.
A korongokat lerakhatjuk üres helyre a táblán, vagy egy másik játékos korongjára (megakadályozva őt, hogy teljesítse a célját).
Ha sikerült Quartinot csinálnunk (a kártyánkon található képet kirakni a táblán négy korongból), akkor levehetünk négy korongot a tábláról, és felrakhatunk egy újat. Így lehet, hogy egy új Quartinot tudunk létrehozni.
A játékot egyéb szabályok még izgalmasabbá teszik, részletes játékszabály a dobozban.
A játékhoz praktikus kártyatartó tartozik, amibe belehelyezhetjük a húzott kártyákat úgy, hogy a többiek ne láthassák.
A játék kiválóan fejleszti a logikai készséget, a térlátást és a kombinációs készséget.
Ajánlott: 7 éves kortól, felnőtteknek is (kisebbekkel is játszható egyszerűsített játékszabállyal)
Játékosok száma: 2-4 fő
Játékidő: 15-20 perc
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
logikai játékok
játékok 5-8 éveseknek
játékok 8-12 éveseknek
térlátást fejlesztő játékok
Az összes Djeco játékot itt találod: Djeco játékok
Vélemények
Letölthető játékszabály
Játékszabály
Djeco társasjáték – QUARTINO Cikkszám: DJ08544
Ajánlott életkor: 7-99 éveseknek
Játékosok száma: 2-4 játékos
A játék tartalma: 1 tábla, 28 korong (4 szín x 7 korong), 24 Quartino kártya, 4 kártyatartó.
A játék célja: Elsőként kialakítani a játékos 4 Quartino kártyáján látható kombinációkat.
A Quartino-ban a játékosnak létre kell hoznia a kártyáin látható kombinációkat úgy, hogy egyesével korongokat helyez a táblára. A többi játékos lerakott korongjai segíthetik, vagy akadályozhatják a stratégiáját ...
Előkészületek: Helyezze a táblát a játéktér közepére. Színenként csoportosítva helyezze el a tábla mellett a korongokat. Minden játékos maga elé tesz egy kártyatartót. Ezután a Quartino kártyákat keverje meg. Minden játékos húz 4 Quartino kártyát. Ezután úgy, hogy a társai ne láthassák, a kártyatartójába helyezi őket.
Játék: A legfiatalabb játékos kezd, majd az óramutató járásával megegyező irányban következnek a játékosok. A soron következő játékos:
1 / Ellenőrizze, hogy van-e „négy szín” vagy „oszlop” helyzet a táblán.
2 / Helyezzen egy színes korongot a táblára.
3 / Készítsen Quartino-t.
(A „négy szín” és „oszlop” helyzeteket az utasítások később magyarázzák el.)
Korong elhelyezése: A játékos választ egy megfelelő színűt a tábla mellett elhelyezett korongokból, majd a táblán lévő helyek egyikére helyezi.
A korong elhelyezhető egy üres helyen vagy a egy másik korong tetején, így oszlopot létrehozva.
Quartino készítése: A Quartino a színes korongok kombinációja, amely megegyezik a Quartino kártyán látható kombinációval.
Oszlopnál a felső korong színe számít.
Amint egy játékos úgy gondolja, hogy kialakította a Quartino kártyáin látható kombinációk egyikét, a játékos bejelenti a „Quartino” -t.
Ezután megmutatja a megfelelő Quartino kártyát, és jelzi, hogy a táblán mely korongok alkotják ezt a kombinációt. A többi játékos ellenőrzi, hogy helyes-e.
Ha a kombináció helyes a játékos:
- kiveszi a Quartino kártyát a kártyatartóból, és oldalra teszi.
- eltávolítja a négy zsetont a tábláról, és a tábla melletti korongokhoz teszi.
- választ egy korongot a tábla melletti szín kupacokból, és bárhová helyezi a táblán.
Megjegyzés: ha a játékos új Quartino-t tud készíteni ezzel a koronggal, akkor a „Quartino készítése” összes lépése megismétlődik. Folytatja a játékot a fentiek szerint.
Ha a kombináció helytelen:
- A játékos visszateszi a Quartino kártyát a kártyatartójába, és a soron következő játékos folytatja a játékot.
„Négy szín” és „oszlop” helyzetek
A fordulója elején a játékos ellenőrzi, hogy van-e „négy szín” vagy „oszlop” helyzet a táblán.
Négy szín a táblán: A „négy szín” helyzet akkor fordul elő, ha négy vagy több korong azonos színű a táblán (függetlenül attól, hogy egy oszlop tetején vannak vagy középen).
Ha egy játékos észreveszi ezt a helyzetet, akkor mondja be:
„négy szín”.
¬ ezután két korongot (egy helyett) helyezhet el a táblán és folytatja a játékot a „korong elhelyezése” szakaszban leírtak szerint.
Oszlop a táblán: „Oszlop” helyzet akkor fordul elő, ha a táblán négy vagy több korongból álló oszlop található (színtől függetlenül).
Ha a soron következő játékos észreveszi ezt a helyzetet mondja be: „oszlop”.
¬ ezután kiveszi az összes korongot ebből az oszlopból és a tábla mellé teszi.
¬ majd két korongot (egy helyett) helyezhet el a táblán a „korong elhelyezése” szakaszban leírtak szerint.
Ha a játékos úgy látja, hogy „4 szín” és „oszlop” helyzet is van a táblán: bemondja, majd 3 korongot tehet a táblára: 1 (kezdő) + 1 („4 szín”) + 1 („Oszlop”), valamint távolítsa el az oszlopot alkotó korongokat. Ezeket elképzelése szerinti sorrendben teljesítheti a játékos.
Megjegyzés: Könnyítésként az első néhány játék során a „négy szín” vagy „Oszlop” szabályok nélkül is lehet játszani.
A játék vége: Ha egy játékosnak elfogy a Quartino kártyája, megnyeri a játékot.