Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
6 évtől: Betűismeret nélküli szótaganalízis, szótag-azonosítás, csoportosítás, fonématudatosság, hallási figyelem fejlesztése, szótagolás gyakorlása...
LOGICO Piccolo
3308 - Nyelvi képességfejlesztő: Szótagoló-Szótagolló
A gyermeki gondolkodás fejlődésének nagyon fontos, a tanulás szempontjából sarokpontja az a folyamat, amikor a kisgyermek gondolkodni kezd a nyelvről. Szétszedi, összerakja, felismeri, alakítja a nyelvi elemeket, és sajátos kis nyelvi alkotásokat, nyelvi képződményeket hoz létre. Amit a gyermek korábban megtanult megérteni és használni, vagyis anyanyelvét, azt meg kell tanulnia elemeire bontani, ezeket az elemeket egymástól elválasztani, újra összerakni, másféleképpen, megfelelő szabályoknak megfelelően átalakítani, rendezni, majd ezekről szabályokat alkotni, vagyis gondolkodni a nyelvről magáról. Mindez hosszú, ugyanakkor fontos folyamat, mert az olvasás, írás elsajátítása szempontjából nélkülözhetetlen ismeretrészeket a gyermeknek még iskolába kerülése előtt tudnia kell azonosítania, illetve ezekkel bizonyos feladatokat elvégeznie. A szótagok, mint a nyelv megkerülhetetlen egységei a nyelvről való gondolkodás, a nyelvi tudatosság kialakulásának fontos elemei.
Ebben a feladatgyűjteményben ennek tudatában az elhangzó beszédelemzésének azon területét gyakoroltatjuk egyre nehezedő feladatokkal, amelyek a beszédtények azonosításával, megfigyelésével a szótagok beazonosítását, a nyelv egységeinek szótagokra bontását gyakoroltatja, mélyíti el.
A feladatok gyerekektől függően már 5 éves kortól gyakorolhatók, de az iskolakezdés küszöbén minden gyerek számára megkerülhetetlen alapozást adnak az olvasás tanulásához.
A Szótagoló-Szótagolló az alábbi témákat dolgozza fel: betűismeret nélküli szótaganalízis, szótag azonosítás, csoportosítás, fonématudatosság, hallási figyelem fejlesztése, szótagolás gyakorlása
A csomag 16 feladatkártyát tartalmaz, melyek a következők:
1,2. Ro-bot-nyel-ven darabold fel a szavakat. ( Szótaganalízis, szótagolás elsajátítása, szótagszámlálás )
3. Rendezd párba az ugyanolyan szótaggal kezdődő szavakat. ( Azonos szótagok felismerése, megtalálása, leválasztása, azonosítása )
4,5. Az egyik szó azzal a szótaggal végződik, amelyikkel a másik kezdődik. ( Azonos szótagok felismerése, megtalálása, leválasztása, azonosítása )
6. Milyen szótaggal kezdődik a szó? ( Szótagolás, szóanalízis, szótag azonosítás, azonos szótagok felismerése )
7,8. Melyik szó kezdődik más szótaggal, mint a másik kettő? ( Szótagolás, szótag analízis, szótag azonosítás, különbség keresés )
9,10. Fülelj a szavak végére. ( Szótagolás, szótag analízis, szótag azonosítás, azonos szótagok felismerése )
11. Rakd sorba a szavakat úgy, hogy az egyik vége a következő szó eleje legyen. ( Ugyanolyan szótagok azonosítása, sorrendiség felállítása, szótag analízis, szótag azonosítás )
12. Ha szótagolva mondod egymás után a szavakat, köztük egy harmadikat találsz. ( Szótag analízis, leválasztás, szótag szintézis, szóalkotás )
13,14. Mondd az utolsó szótag nélkül. ( Szótagolás, szótagok leválasztása, szavak azonosítása )
15,16. Mondd az első szótag nélkül. ( Szótagolás, szótagok leválasztása, szavak azonosítása )
Ajánlott: 6 éves kortól
Játékosok száma: 1 fő