Nem vittél magaddal társasjátékot nyaralásra? Mit lehet mégis játszani? Összegyűjtöttünk pár ötletet:
1. Játszatok Activity-t!
Írjátok fel papírra a következő szavakat. Persze a szavak változhatnak, ha kisebbekkel játsszuk a játékot, akkor válasszuk a könnyebbeket.
Tűzifa
Ködlámpa
Faág
Éjjeliszekrény
Gondolatolvasás
Kenyérpirító
Családfa
Kutatócsoport
Rakott krumpli
Befőttesüveg
Villámcsapás
Elnökválasztás
További Activity szavakat itt találsz >>
Kisebbeknek:
iskolatáska
okostojás
tyúkszem
öleb
mazsola
kacsalábon forgó kastély
esti mese
mesehősök (Okoska, Csipkerózsika, Spongyabob)
Játszatunk csak mutogatással, vagy akár különböző kategóriák is lehetnek, mint az Activity társasjátékban. A különböző kategóriákat jelölhetjük különböző színekkel is. Pl.: rajz- kék, mutogatás -piros, és így tovább. Pontok nélkül is nagyon izgalmas játék.
2. Játsszatok Felelsz vagy mersz?-t!
Biztosan ismeritek a klasszikus Felelsz vagy mersz játékot, ezt akár játszhatjuk a gyerekekkel is, imádni fogják. Szülinapi bulin, táborban, osztály kiránduláson is jó móka.
Felelsz kérdések:
1.Mi a legjobb barátod vagy a testvéred legrosszabb tulajdäonsága?
2.Meséld el, mit írnál egy szerelmes levélben!
3.Mitől félsz leginkább?
Mersz kihívások:
1. Próbálj ki furcsa ételkombinációkat. Pl. ketchup és gyümölcs, csoki és zöldség
2.A tőled balra ülőnek puszild meg a kezét
3.A tőled balra ülő embernek kell holnap reggel valamilyen ruhadarabjában reggelizni menned
4.Csinálj tükör nélkül sminket!
5. Ugrálj egy lábon és énekeld végig a kedvenc számod, ha leteszed a lábad akkor kezdd elölről!
6. Egyél meg egy citromkarikát!
7. Jelenj meg valahol kifordított ruhában!
8. Fogj meg egy bogarat!
9.Beszélj jégkockával a szádban!
10. Mondj el egy vicces történetet nevetés nélkül!
11. Meséld egy jó élményedet, úgy mintha rossz lett volna.
Még több feladatot itt találsz >>> Felelsz vagy mersz kérdések
3. Játszatok Perudo-t!
Ha vittetek francia kártyát, dobókockákat azzal is játszható, vagy írjátok rá üres lapokra a következő számokat:
Két 1-es, két 2-es, két 3-as, két 4-es, két 5-ös és két 6-os.
Ha francia kártyával játsszuk a következőkre van szükség: két ász, két 2-es, két 3-as, két 4-es, két 5-ös és két 6-os.
A kezdő játékos húz két kártyát, vagy dob két kockával. Megnézi, amit kapott. A két számból kétjegyű számot csinál, úgy, hogy a nagyobb kerüljön előre. Pl. 1-est és 6-ost húz, akkor 61-et mond a következő játékosnak.
A játék lényege, hogy az előző játékost felüllicitáld, tehát nagyobb számot mondj, mint az előző. Vagy ha ez nem sikerül, hazudhatod is, hogy nagyobbat húztál. A cél, hogy az előző játékos elhiggye.
Játszhatjuk a játékot életekkel, mondjuk 5 élettel, ezt jelölhetjük gyufaszálakkal. Mindenkinek van 5 gyufája a játék elején.
Ha a második játékos egy 4-est és egy 5-öst húz, akkor nem tud nagyobbat mondani, mint az első, viszont hazudik, azt mondja 62-őt húzott.
Ezt az első játékos vagy elhiszi, és a játék folytatódik, vagy azt mondja, nem hiszi, és ilyenkor meg kell mutatni a kártyákat.
Az első játékos nem hiszi el, igaza is van, így a második játékos veszít, elveszti egy életét.
A játék addig folytatódik, míg egy játékos marad játékban, ő az első forduló győztese.
Összefoglalva:
Egyre nagyobbat kell húzni. Ha nem húzol nagyobbat, tégy úgy, mintha. Ha valóban nagyobbat húztál, akkor viszont tégy úgy, mintha csak hazudnál, erre a következő kételkedni kezd, azt mondja, hazudsz, mire te megmutatod, amit bemondtál, a másik meg elvesztett egy életet.
A bonyodalom:
A játék nem ennyire egyszerű, ugyanis a dupla húzások, 1-1, 2-2, 3-3 stb. többet érnek, mint a vegyes kombinációk.
A 22 nagyobb, mint a 11, de a 11 pl. nagyobb a 65-nél.
Tehát az értékerősség a következő: előbb a nem dupla számkombinációk, majd a duplák. De van egy szuperhúzás is, ami a dupláknál is nagyobb. Ez a 21. Szóval a 21 nagyobb a 66-nál is. A 66 alatt az 55, alatta a 44, 33, 22, 11 majd a 65 van.
A játékot még izgalmasabbá teheti az alkudozás. Ha a játékosok belemennek, lehet alkudozni. Ezt így képzeljük el:
B: Na mennyit húztál?
A: Ötvennégyet.
B: Ó, na. Nem alkudozhatunk egy kicsit?
A: Rendben, legyen 51.
B: Ó, ne már, legyen inkább 43.
És így tovább. Ha a résztvevők elfogadják, akkor lehet alkudozni, a lényeg mindössze annyi, hogy nem lehet jobban lealkudni, mint az előzőleg beállított tét. Ha A előtt a tét például 43 volt, B legfeljebb 54-re alkudhatja le.
4. Rajzolós játék
Így játsszátok: mindenki kap egy papírt, aminek a tetejére felír egy összetett mondatot. A papírt a mellette ülőnek adja, aki a mondatot elolvassa, behajtja a lapot, úgy, hogy a mondat ne látszódjon, majd legjobb tudása szerint lerajzolja, mi volt odaírva.
Ez után a rajzot megint tovább adja. A következő körben a rajz lehajtása után le kell írni, mi lehetett a rajzon, és így tovább. Egy teljes kör után, kibontva a lapokat, hatalmasakat lehet nevetni, hogy mit tett a csapat az eredeti feladvánnyal.
5. Ki vagyok én?
Készítsünk elő papír cetliket, a legjobb ehhez a játékhoz a post-it, amit tudunk ragasztani. Mindenki írjon a cetlire egy személyt, legyen az kitalált vagy élő, majd adja oda a mellette ülőnek. Fontos! Aki kapja, ne nézze meg!
Ragasszátok fel a cetliket a homlokotokra. Az a feladat, hogy kitaláld ki vagy te, ki van a cetlin. Ehhez eldöntendő kérdéseket tudsz feltenni a társaidtól. Körbe haladtok, kérdezz bármit, a lényeg, hogy a válasz rá csak igen vagy nem lehet. Pl. Magyar vagyok? Nő vagyok? Élő személy vagyok? Addig kérdezhetsz, míg a válasz igen, ha a válasz nem, a következő játékos következik. Az nyer, aki leghamarabb kitalálja ki ő.
Kapcsolódó cikkeink:
Ország város játékhoz táblát nyomtathattok az alábbi linken >>> Nyomtatható ország város táblázat
Legjobb party társasjátékok felnőtteknek >>>
Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, kövess minket itt is: