Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
A Karuba játékban a célod, hogy a felhúzott lapkákból felépíts egy ösvényt, az adott színű kalandorfigurától kiindulva, majd ezen lépegetve elsőként eljuttasd a bábudat a színben vele egyező templomig. Az a játékos, aki elsőként ér oda, megszerzi a legnagyobb értékű kincslapkát. Az nyer, aki ily módon a legtöbb pontot (kincset) gyűjtötte.
A játék egyik különlegessége, hogy nem egy játéktábla van, hanem minden játékos előtt van egy "saját" játéktábla, de mégis együtt játszanak. Kíváncsi lettél? Próbáld ki ezt a díjnyertes társasjátékot, ami felnőtteknek és gyerekeknek is izgalmas! A Karuba majdnem az év társasjátéka lett, dobogós helyezést ért el, benne volt az első három legjobb társasjátékban 2016-ban.
Ajánlott: 8 éves kortól
Játékosok száma: 2-4 fő
Játékidő: 30-40 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 1.45/5 ( nagyon egyszerű )
- Karuba társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál!
- A játékról véleményünket lentebb olvashatjátok a "Kipróbáltuk, teszteltük, vélemény itt..." fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
játékok 5-8 éveseknek
játékok 8-12 éveseknek
térlátást fejlesztő játékok
Vélemények
Letölthető játékszabály
Kipróbáltuk, teszteltük, vélemény itt...
KARUBA
A Karuba egy kincskeresős, útépítős díjnyertes társasjáték, amelynek játékszabálya könnyen megtanulható, de a játék maga nem egyszerű, nem árt előre gondolkodni, számolgatni a pontokat, taktikázni, hogy végül te kerülj ki győztesen.
A játék lényege, hogy a megfelelő színű kalandort el kell juttatni a hozzá illő templomhoz – minél gyorsabban tesszük ezt meg, annál nagyobb értékű kincset kapunk jutalmul. A játékot az nyeri, aki a legtöbb pontot gyűjtötte össze.
A Karuba különlegessége abból áll, hogy nem egy játéktábla van, hanem mindenkinek van egy sajátja. A játék elején közösen megbeszéljük, hogy a kalandorok melyik helyről induljanak és a kincsekkel teli templomok hol helyezkedjenek el. Viszont a labirintuslapkák felhelyezését már mindenki oda helyezi el a játéktábláján ahová csak szeretné. Kiválasztanak egy kezdőjátékost, akinek az lesz a feladata, hogy a saját lefordított labirintuslapka kupacából felhúzza az elsőt és bemondja a rajta lévő számot. A többiek megkeresik az adott lapkát és két további lehetőség közül választhatnak: vagy elhelyezik azt a szigeteiken (meg van szabva a módja – pl. fejjel lefelé nem lehet, a számnak mindig a bal felső sarokban kell lennie!), vagy úgy döntenek, hogy nem használják fel az adott lapot és inkább lépnek az általuk választott kalandorral. Nincs dobókocka a játékban, a lépések száma attól függ, hogy az eldobott lapon hány ösvény vezet a lap széleihez.). Figyelni kell arra is, hogy milyen lapkákat dobunk el, hiszen az utakon vannak a kincsek, a kristályok és aranyak, így érdemes minél több kincses lapot megtartanunk, hogy tudjunk mit gyűjtögetni az út során. Mindenki ugyanazokat az utakat használja, építi, de érdekes, hogy mégis mennyire máshogy gondolkodunk, és mindenki másképp fogja letenni a saját ösvényét a templomokig.
Egyes labirintuslapkákon aranyrögök és kristályok vannak, ilyenkor el kell venni a közös kupacból és fel kell helyezni azt a kártyára – abban az esetben, ha azt a szigetünkre helyezzük. Ha a játék során bármelyik kalandorunkkal áthaladunk ezen a kártyán begyűjthetjük ezeket a kincseket. Amint az egyik játékos kalandora elérte a színben megegyező templomát, úgy elveszi a legértékesebb kincset – a többiek majd sorban a következő pontértékű tárgyakat kapják majd meg.
A játék többféleképpen érhet véget: elfogyott az összes labirintuslapka, vagy az egyik játékosnak sikerült mind a négy kalandorát eljuttatnia a templomukba. Ezek után kezdődik a pontszámítás: az nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült összegyűjtenie.
A Karuba egy viszonylag egyszerű játékszabállyal rendelkező izgalmas családi játék. Sajnos az egyik hátránya, hogy csupán négyen játszhatnak vele maximum. Ennél fogva kiscsaládosoknak ajánlanám, ahol egy vagy két gyermek van. Pozitív viszont az, hogy a Karuba 2 fővel is izgalmas és élvezetes játékélményt nyújt. Ezt sajnos sok 2 főtől játszható játék eseténél nem mondható el.
Bár a forgalmazó 8 éves kortól ajánlja, egy ügyesebb 7 éves is élvezheti a játékot az egyszerű felépítése miatt. Azonban a játék odafigyelést, logikus gondolkodást és előretervezést igényel. Ha csak egy kicsit is elkalandoznak a gondolataink és óvatlanul rakunk le egy labirintuslapkát már el is rontottuk – könnyen előfordulhat, hogy az egyik, vagy akár több kalandorunk sem fog tudni eljutni a saját templomához. Kiválóan fejlesztheti az előre gondolkodást: a játékos megfontolja, hogy az adott körben lerakja e a labirintuslapot, vagy inkább lép – vagyis átgondolja, hogy hasznos lehet e neki egyáltalán az a lap. Ám vigyázni kell, hiszen a gyorsaság is számít, hogy ki ér oda előbb a templomba!
Tehát a játék elég összetett. Mindig nagyon izgalmas és mindig más, hiszen a kalandorok és a templomok is mindig máshova kerülnek. Élvezhető, nem túl hosszú játékidővel rendelkezik, könnyed hétvégi kikapcsolódást nyújthat akár fiataloknak, akár felnőtteknek.