Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Azul: A királyi pavilon
Az Azul társasjáték 3. variációja. Az Azul Summer Pavilion magyar kiadása.
Ez a játék is a klasszikus Azul-mechanizmust követi. 6 különböző színben találunk rombusz formájú elemeket, melyekkel a táblán található 7 darab hatágú csillagokat/virágokat rakjuk ki.
Minden színhez tartozik egy csillag, a középső csillagot pedig a 6 különböző rombusz elemből rakjuk ki.
A játék 6 fordulóból áll, és ez idő alatt kell a legtöbb pontot összegyűjteni.
A gyűjtés ugyanúgy manufaktúra-korongokról kezdődik, és középen van az első játékost jelölő lapka.
Van egy joker elem is a játékban, amit az adott körben bármelyik másik színre helyettesíthetünk.
Az összegyűjtött rombuszokat nem azonnal kell felhelyeznünk a táblára, hanem a gyűjtés fázis végén, mikor az összes elem elfogyott a manufaktúrákról.
Ez az építési fázis.
Az építés felváltva zajlik a játékosok között, mindig csak egy elem helyezhető fel a táblára.
Itt tudunk a legjobban taktikázni, mivel egy csillag minden ága meg van számozva.
Amennyi szám van rajta, annyi elemet kell gyűjteni az építéséhez. Ha van pl 6 piros elemünk megépíthető a 6-os ág, vagy az 1-es ág is, és a maradék elem megy vissza gyűjtőbe, nem pedig a zsákba.
A gyűjtő egy piros óratorony, amely még jobban növeli a játék esztétikáját.
Az építő fázisban is juthatunk elemekhez akkor, ha a táblánkon szereplő szimbólumokat sikerül körbekerítenünk. Ekkor újabb rombusz elemeket választhatunk a pontozótábláról.
Lehetőségünk van az építő fázisban a rombusz elemek tárolására a következő körig.
Ha így is marad olyan elem, amit nem tudunk lerakni, és tárolni sem tudjuk, akkor pontlevonás jár érte.
A 6. kör végén még megkapjuk a plusz pontokat. A kirakott csillagok különböző pontokat érnek.
Az győz akinek a legtöbb pontja lesz.
Ebben az Azul társasjátékban a játékostáblákon kívül találtok egy áttetsző borítólapot, aminek köszönhetően nem fognak elmozdulni a csempék és a pontjelző kockák a táblán.
Ajánlott: 8 éves kortól
Játékosok száma: 2-4 fő
Játék idő: 30-45 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 2.03/5 ( közepesen nehéz. Itt már több ideig kell olvasgatni a szabályt. Gyakorlottabb játékosoknak ajánlott. Összetett játék. )
A játék háttér története:
A XVI. század hajnalán I. Mánuel király felbérelte Portugália legkiválóbb építészeit, hogy grandiózus palotákkal gazdagítsák birodalmát. Az evorai és a sintrai kastély felépítése után egy emlékhelyet kívánt építtetni az udvarába. Egy királyi pavilont, ahol kellő pompával tiszteleghet családja leghíresebb tagjai előtt. Ezt a megbízást a legragyogóbb mesterembereknek szánta, kiknek alkotásai méltók a királyi család dicsőségéhez. Sajnos I. Mánuel már a munkálatok megkezdését sem érte meg.
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Logikai játékok
Játékok 8-12 éveseknek
Vélemények
Kipróbáltuk, teszteltük, vélemény itt....
Az új Azul játékot 8 éves kortól 2-4 játékos játszhatja.
Játékidő 30-40 perc körülbelül. A szabály nem hosszú, igazából könnyen lehet értelmezni.
A játékban mindenki saját táblán játszik, ugyanúgy, mint az alap Azul játékban.
A játéktéren ugyanúgy játékos számtól függően vannak a korong manufaktúrák, rajta a rombusz alakú csempékkel. Nagyon szép mindegyik.
Az alap játéktábla 2 oldalas: az egyik oldalon megvannak, hogy melyik részre milyen szín kerüljön, a másik oldala teljesen üres.
A játékhoz tartozik egy újdonság, ez egy bónusztábla.
Ezen a táblán vannak a forduló sávok melyek színekkel vannak jelölve. (az adott fordulóban az azt jelölő szín , van rajta 10 darab csempe darab melyeket, ha teljesítünk bizonyos feladatokat, lehet közülük választani. És ezen van a pontozó sáv is. )
Mindenkinek a saját tábláján a rombusz csempék helye a színes részeken meg vannak számozva. Ez azt jelenti, hogy ahol 3-as szám látható, oda abból a színből 3db-ot kell gyűjteni. A táblára csak 1 csempe kerül, a maradék 2 egy közös gyűjtőbe kerül, melyekre már nem lesz szükség.
A saját táblánkon a rombusz csempék különböző rajzokat fognak közre. Ezek a rajzok a következők: ablak, szobor, oszlop. Ezeket, ha sikerül csempékkel körbe zárnunk, akkor a pontozó táblán megkapjuk az értük járó csempéket, melyeket arról a tábláról kell levennünk.
Lehetőség van arra, hogy amikor csempét gyűjtök, azt nem rakom le, hanem a saját táblámon valamelyik sarokba teszem, az lesz a raktáram.
Az egész játék nagyon összetett, sokkal több mindenre kell figyelni, mint az alapjátékban. A pontozás is összetettebb.
Itt csak a lényeges infókat gyűjtöttem nagyjából össze, ettől jóval komplikáltabb maga a játék.
Én ezért úgy vélem, hiába ajánlja a gyártó 8 éves kortól és azt mondanám, hogy inkább 10-12 éves kortól játszható igazán jól, úgy, hogy a gyermek mindent meg tudjon érteni.
De persze vannak 8-10 éves korú gyerekek, akik már játszottak bonyolultabb játékokkal. Az ő számukra kiváló választás lehet.
Én azt javaslom, hogy akinek az eddig megjelent 3 különböző és önállóan játszható Azul játékok közül bármelyik tetszik, kezdje az alap Azul vagy az Azul: Sintra üvegcsodái játékkal, és utána nyugodtan beszerezheti ezt a készletet is, mert máshogy működik mint az előhőz kettő. De aki szereti a bonyolultabb játékokatr, nyugodtan válassza a Királyi pavilont.
Nagyon szép és látványos, de nehéz játék.