Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Nyomok sűrűjében társasjáték
A Nyomok sűrűjében egy nagyon gyorsan megtanulható, és a végtelenségig játszható pörgős party játék.
A játékot 3-8 fő játszhatja, 8 éves kortól, a játékideje pedig mindössze 15 perc.
Nagyon részletgazdag képek, utcajelenetek, tömegjelenetek, 6 különböző témában ( zombik, vadnyugat, őskor, szuperhősös, űrlényes és a Gyűrük ura témájú). Képrészlet-keresős/ böngészős játékokat alapul vevő nyomozós társasjáték, amely a Micro Macro játékkal is mutat hasonlóságot, de az Activitykben szükséges rajzolás és körülírás is szerves része a játéknak. A játék elején eldöntjük, hogy melyik témájú "térképet" használjuk és hogy melyik játékos milyen szerepet vállal a körben.
A bűnöző egy oldalra ül az áldozattal és őket egy paraván választja el a nyomozó(k)tól.
A bűnöző kiválaszt egy szereplőt, karaktert a térképről és megmutatja azt az áldozatnak, persze titokban. Az áldozat feladata lesz a nyomozók tudtára adni a kiválasztott karaktert, rajzolással vagy írásban történő információadással. Írni- rajzolni a letörölhető táblára lehet, 9 rubrikába. Mielőtt az áldozat átadná a táblát a nyomozóknak (hogy azok megtalálhassák a kijelölt karaktert) odaadja a táblát a bűnözőnek, aki letörölhet bizonyos számú rubrikát a tábláról (fordulónként eltérő számút).
Az áldozatnak nincs könnyű dolga, hiszen nagyon kevés idő áll rendelkezésére, és nagyon jól kell megválasztania, hogy milyen információkat rajzol, vagy ír le. Például: karakter hol helyezkedik el a térképen, mi van a közelében a kezében, hogy van felöltözve, ismertetőjegyek, speciális jellemzői stb. Azt is figyelembe kell vennie, hogy az első körben öt nyomot, a másodikban négyet, a harmadikban hármat, a negyedikben pedig kettőt le fog törölni a bűnöző a tábláról. Az áldozat tehet olyat, hogy az egyik rubrikába leírja azt a szót, hogy gyémánt, míg egy másikba lerajzolja azt, de olyat nem tehet, hogy két mezőbe is a gyémánt szót írja le.
Ha a negyedik forduló végére a nyomozók kitalálják, hogy melyik karakterre gondolt a bűnöző, akkor ő(k) és az áldozat győztek. Amennyiben ekkorra sem sikerül kitalálniuk, hogy kit választott a bűnöző, úgy ő lesz a játék nyertese.
Ha szeretnél egy pörgős, könnyed, családbarát, de baráti társaságban is kiváló és izgalmas parti játékot, amit pikk-pakk el tudsz magyarázni bárkinek, és a játékideje is hamar megvan, akkor a Nyomok sűrűjében a kiváló választás számodra!
Tartalma:
- 6 egyedi bűnügyi helyszín, mindegyiken közel 300 lehetséges gyanúsított (nyomozók számára)
- 3 félbe hajtott lap 6 bűnügyi helyszínnel ( a nagyok kicsinyített mása)
- 1 paraván
- 4 letörölhető nyomtábla
- 2 szárazon letörölhető filctoll
- 1 átlátszó bűnözőjelölő
- 1 homokóra 30 másodperces!!!
- 1 szabályfüzet
A Nyomok sűrűjében társasjáték játékszabályát megtalálod a "Letölthető játékszabály" fül alatt!
Ajánlott: 8 éves kortól
Játékosok száma: 3-8 játékos
Játékidő: kb. 15 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 1.09/5 ( nagyon egyszerű )
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Kooperatív játékok
Játékok 8-12 éveseknek
Figyelem fejlesztő játékok
Vélemények
Letölthető játékszabály
Okosjáték szerint
Véleményünk a játékról
Nagyon jól szórakoztunk a kipróbáláskor. Nincs könnyű feladata az áldozatnak, hiszen ki kell gondolnia, hogy mit fog írni és/vagy rajzolni a rubrikákba, mivel tudná segíteni a nyomozókat, hogy biztosan arra a karakterre mutassanak rá a negyedik forduló végén, akit a bűnöző kiválasztott. A rendelkezésre álló idő a maximum 9 darab rajzra és írásra összesen 30 másodperc. Az első pár játék során még annyi rubrikát sem tudtunk információval megtölteni, mint amennyit a bűnöző letörölhet!!!
Pár játék után azonban ráéreztünk.
A térképek nagyon jók, viccesek, elképesztően nyűzsgőek. A nyomozó szerepében sincs könnyű dolga a játékosoknak, hiszen borzalmas sok szereplő közül kell kiválasztaniuk, hogy kire illenek az áldozat által megadott infók. Szerintünk több időre van szükség, ezért az első pár játéknál több időt hagytunk az áldozatnak. Arra is, hogy kigondolja, hogy mit szeretne írni/rajzolni és magára a műveletre is. Így kicsit könnyítettünk a játékon.
Nagyon érdekes játék, más játékmenettel, mint a megszokottak.
Szerencse faktor: nincsen jelentősége a szerencsének.
Konfrontációs faktor: félig meddig kooperatív a játék, ezért nem konfrontálódnak a játékosok. Beszélnie az áldozatnak TILOS, bár mi ezt néha megszegtük, ebből volt egy kis vicces vita.
Játékszabály összetettsége: könnyen megtanulható, egyszerű szabályok.
Kiknek ajánljuk? Azoknak, akik kedvelik a rajzolós és a körülírós játékokat, és emellett nyomozni is szeretnek.