Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Similo - Rémségek, kitalálós kártyajáték
Barkóba jellegű, asszociációs kártyajáték, melyben a titkos kártya megtalálása a játékosok közös célja. A nyomravezető nem beszélhet, csak kártyák lerakásával segíthet a kártya megtalálásában.
A Similo együttműködős, együtt gondolkodós társasjáték, ami ugyan barkóba jellegű, de beszélni csak azok a játékosok beszélhetnek akik kitalálják a kártyát. A nyomravezető nem beszélhet, csak kártyáklerakásával vezeti rá a többi játékost a feladványra.
A játék menete:
Keverjük meg alaposan a paklit, majd a nyomravezető játékos húzzon egy lapot. A kitalálandó kártyát hozzákeverjük 11 másik kártyához, és kirakjuk a lapokat az asztalra 3x4-es kialakításban. A nyomravezető játékos húzzon 5 lapot a pakliból.
A többi játékos megvizsgálja a 12 kártyát.
A nyomravezető kijátszik egy kártyát a kezében lévő ötből. Ha függőlegesen rakja le a kártyát, akkor az valamilyen szempontból hasonlít a kitalálandó kártyán lévő rémségre. Ha vízszintesen rakja le, akkor nem hasonlít rá.
Ez nem azt jelenti, hogy semmilyen szempontból nem hasonlít a két rémség, csak a nyomravezető által kigondolt szempontból nem egyezik a két karakter. És itt van a játék varázslatossága.
A játékostársaknak a 12 kártyából ki kell választania egyet, ami szerintük biztosan nem a titokzatos kártya.
Abban az esetben, ha pont a titkos kártyát zárják ki a játékból, akkor a játékosok azonnal veszítenek.
Ha jó kártyát dobnak ki a játékból, akkor a nyomravezető egy újabb kártyával segíti őket.
Ezután már két lapot kell kizárniuk a játékosoknak a játékból.
Mivel a Similo 5 körön keresztül zajlik, és minden körben eggyel több kártyát kell kizárnunk a lehetőségek közül, így a negyedik kör végén már csak két kártya marad az asztalon.
Az ötödik kör tulajdonképpen a két karakter közül a titokzatos kártya kiválasztása.
Ebből a két lapból kell kiválasztania a játékosoknak, hogy melyik lehet a titokzatos rémség kártya.
A kártyák grafikája nagyon igényes, a lapok minősége is kiváló.
A Similo sorozat játékai kiválóan fejlesztik az asszociációs készséget, a logikus gondolkodást, a kizárásos alapon történő megállapítást és együttműködésre, egymásra hangolódásra ösztönöznek.
Ajánlott: 7 éves kortól
Játékosok száma: 2-8 fő
Játékidő: kb. 10 perc
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
Játékok 5-8 éveseknek
Játékok 8-12 éveseknek
Asszociációs játékok
Kooperatív játékok
Családi kártyajátékok