2.750 Ft

Én elmentem a vásárba 7 az 1-ben kártyajáték

2.750 Ft
Legfontosabb jellemzők

Én elmentem a vásárba kártyajáték gyűjtemény óvodásoknak, kisiskolásoknak, 7 különböző játékvariációval és rengeteg háziállatos kártyával. Játszható az egészen egyszerű memória játéktól a bonyolultabb makaó vagy vásár játékig. 

3 éves kortól, 2-6 játékos

Szállítási információk

Webáruház készlet: Saját raktárról, azonnal
Bolti készlet: Eltérhet a webáruház készlettől!
Várható szállítási idő: 2024. december 13.
Cikkszám: 609437
Gyártó, a gyártó összes játékainak megtekintéséhez kattints a képre:
Átlagos értékelés: (2) Tovább az értékeléshez
Kedvencekhez: Kívánságlistára teszem
Ingyen szállítás 50e Ft felett
Packeta: 1190 Ft * GLS házhoz szállítás: 1690 Ft, akár másnap * GLS Csomagpont/Automata: 1190 Ft * Foxpost: 1290 Ft * MPL házhoz szállítás: 2990 Ft
Ingyenes személyes átvétel, akár aznap
Budapesti üzletünkben
Többféle fizetési lehetőség
bankkártyás fizetés * előre utalás * utánvét * Utánvét díja bruttó 450 Ft

Termék jellemzők

Mit kell tudni a játékról?

Én elmentem a vásárba kártyajáték

Kártyajáték gyűjtemény óvodásoknak, kisiskolásoknak, melynek ötletét az Én elmentem a vásárba című mondóka adta. A lapokon is a jól ismert háziállatok kedves képei szerepelnek. Az óvodások és kisiskolások egyre összetettebb játékszabályokon keresztül sajátíthatják el a kártyajátékok szeretetét. A dobozban lévő 110 lappal 7 különböző játék játszható, az egészen egyszerű memória játéktól a bonyolultabb makaó vagy vásár játékig. 

A 7 különböző játék: memória játék, Fekete Péter, reflex, kvartett, makaó, vásár memória, vásár játék

Játékszabályok:

Memória játék:

A játék célja minél több pár összegyűjtése. A kártyákat megkeverjük és a hátlapjukkal felfelé, szabályos rendben helyezzük el az asztalon. A játékot egy tetszés szerint kiválasztott játékos kezdi. Ezután a játék az óramutató járásával megegyező irányban megy tovább. Az első játékos felfordít két kártyát. Ha a két kártya ugyanolyan állatot ábrázol, akkor azt a párt megtarthatja és folytathatja a párok keresését. Ha két eltérő kártyát fordít fel, akkor azokat vissza kell helyeznie pontosan a helyükre. A következő játékos folytatja a játékot. A játék így zajlik egészen addig, amíg az asztalon lévő összes kártya el nem fogy. Az nyer, aki a játék végén a legtöbb párral rendelkezik.

Fekete Péter kártyajáték:

A játékban akárhány játékos részt vehet, de legalább kettő. Kezdéskor a kártyákat jól össze kell keverni és a játékosok között egyenlően szétosztani. Ha valamelyik játékos a lapjai között két azonos állatot ábrázoló kártyalapot talál, akkor ezeket lerakhatja maga elé az asztalra, képpel felfele. Ezután kezdődik a húzás: akinek a legtöbb kártya van a kezében, attól a baloldali szomszédja húz egy lapot, tőle pedig a következő és így tovább. Ha a játékosnál van a húzott kártyalap másodpéldánya, akkor a párt lerakhatja. A játék addig folytatódik, ameddig az egyik játékosnál egyedül a Fekete Péter marad és így ő maga lesz a Fekete Péter. Ő a játék vesztese. Az összes többi játékos nyert.

Reflex:

Kezdéskor a kártyákat jól össze kell keverni és a játékosok között egyenlően szétosztani. Minden játékosnak ez lesz a saját húzó paklija,amit maga előtt tart hátlappal felfelé. Az osztótól balra ülő játékos kezd úgy, hogy felfordítja a paklija legfelső lapját és lerakja mellé úgy, hogy a többiek is lássák. Ez lesz a játékos saját dobó paklija. Utána a többi játékos is követi, vagyis egymás után felfordítják a legfelső kártyalapjukat. Ha két játékos azonos állatot ábrázoló kártyalapot fordít fel, akkor az a játékos aki először kiáltja, hogy "STOP" nyeri el mindkét játékos már felfordított kártyalapjait, amit aztán a saját dobó paklija alá rak. Ez a játékos folytatja a játékot úgy, hogy felfordítja legfelső lapját.
Figyelem! A kártyalapokat gyors egymásutánban kell felfordítani! 
Ha egynél több játékos mondja egyszerre, hogy "STOP" vagy ha valaki rosszkor kiált, mivel nincs két azonos kártyalap a felfordítottak között, akkor a felfordított kártyalapok középre kerülnek. A középső paklit az nyeri el, aki először mondja, hogy "STOP" amikor valamelyik felfordított lap megegyezik a középső pakli legfelső lapjával. Amelyik játékosnak elfogynak a lapjai, kiesik a játékból. A játékot az nyeri, akihez a végén az összes kártyalap kerül.

Kvartett játék:

A játék célja, hogy a játékosoknak minél több kvartettet (vagyis 4 különböző színű azonos állatot) sikerüljön összegyűjteniük. A játék két játékossal már játszható, de három játékos esetén válik már igazán izgalmassá. Kezdéskor a kártyákat jól össze kell keverni és a játékosok között egyenlően szétosztani. 
Az osztótól balra ülő játékos kezd úgy, hogy megkérdez egy általa kiválasztott játékost, van-e olyan lapja, amit ő keres a kvartettje összegyűjtéséhez. Ha a megkérdezettnek van ilyen lapja, át kell azt adnia! A kérdező addig kérdezhet, amíg nem hibázik, azaz a megkérdezettnél van a kért lap. Ha hibázik, a tőle balra ülő játékos kérdezhet és így tovább. A kérdező bárkinél keresheti a hiányzó lapjait, és ha jól figyelt, meg is találja. Bármelyik lapra rákérdezhet, a gyűjtés egyetlen feltétele, hogy a kvartett egy lapjával már rendelkezzen. Az összegyűjtött kvartetteket a játékosok lefelé fordítva maguk elé az asztalra helyezik. 
Az a játékos nyer, aki a legtöbb kvartettet gyűjti össze.

Makaó játék:

Minden játékos kap 7 lapot. A maradékot az asztal közepére helyezzük arccal lefelé, ez lesz a húzó pakli. A legfelső lapot - mindenki számára jól látható módon - felfordítjuk és az asztal közepére helyezzük, ez lesz a dobó pakli. Az óramutató járása szerint következnek a játékosok, az első játékos tehát az osztótól balra lévő játékos. Minden sorra kerülő játékos megkísérel letenni egy kártyát a kezéből, a dobó pakli legfelső lapjára. Ahhoz, hogy egy játékos a kezében lévők közül egy lapot letehessen, a lapnak ugyanolyan színűnek kell lennie, vagy ugyanolyan állatot kell ábrázolnia, mint az asztal közepén lévő dobó pakli legfelső lapja. Ha a soron következő játékosnál nincs a dobó pakli legfelső lapjához illő lap, akkor a húzó pakliból kell egyet húznia. Ezt a lapot viszont csak a következő körben használhatja fel. A játék célja, hogy minél hamarabb lerakjuk az összes kártyánkat. Az a játékos nyer, aki először szabadul meg minden lapjától. Mielőtt az utolsó előtti kártyalapot le akarjuk tenni, azt kell mondanunk hangosan, hogy "MAKAÓ". Ez egy figyelmeztetés a többi játékos számára, hogy már csak egyetlen lap választ el minket a játék befejezésétől. Amennyiben ezt elmulasztjuk bemondani és az egyik játékos időben (még abban a körben) észreveszi, akkor két kártyát fel kell húznunk büntetésből a húzó pakliból.
Az akciókártyák jelölései a lapok jobb felső és bal alsó sarkában találhatóak. 
Jelentésük: 
Kizáró kártya (X): Ha megegyezik a legfelső kártyalap a színével, vagy ugyanazt az állatot ábrázolja, akkor lerakhatjuk. A soron következő játékos kimarad egy körből, se nem tehet le, se nem vehet fel kártyalapot. Az őt követő játékos folytathatja a játékot.

Fordított kártya: Ha megegyezik a legfelső kártyalap a színével, vagy ugyanazt az állatot ábrázolja, akkor lerakhatjuk. Megváltoztatja a játék irányát.

Büntető kártya (+2, +4): Ha megegyezik a legfelső kártyalap a színével, vagy ugyanazt az állatot ábrázolja, akkor lerakhatjuk. A soron következő játékos nem tehet le, hanem fel kell húznia 2 vagy 4 lapot.

Színválasztó kártya (szivárvány színű): Ha nem rendelkezünk egy szükséges színnel, vagy csak meg akarunk tartani egy meghatározott színt, akkor bármilyen színű lapra lerakhatjuk. Az a játékos, aki ezt a kártyát lerakja választhat egy tetszőleges színt. A következő játékos csak a kért színű lapot teheti. Ha nincs nála, húznia kell egy lapot.

Vásár Memória

A játék célja: Megszerezni mindegyik állatot, amely szerepel a bevásárlókártyádon. Ehhez a játékosoknak emlékezniük kell az állatokat ábrázoló kártyák sorrendjére, ami minden fordulóval egyre hosszabbá, nehezebbé válik.
A játék előkészítése: Keverjük össze a bevásárlókártyákat ( kék hátlap ). Minden játékos húz egyet és lehelyezi arccal felfelé maga elé az asztalra, hogy minden játékos lássa a kártyán szereplő állatokat. A többi bevásárlókártyára nem lesz szükség, vissza kell tenni a dobozba. Ezután keverjük össze az állatos kártyákat (zöld hátlap), és helyezzük a paklit lefordítva az asztalra. Ezen lesznek a húzólapok. 

A játék menete: Az első játékos megkezdi a játékot és azt mondja: " Én elmentem a vásárba és vettem egy...", ekkor felhúzza a pakli legfelső lapját és megnevezi a rajta szereplő állatot. Lehelyezi a kártyát lefordítva az asztalra, ez lesz a sor első lapja. Ezután minden játékos, amikor rá kerül a sor, húz egy lapot, és fel kell sorolnia az asztalra kihelyezett összes állatot, helyes sorrendben, végül a sor végére kell tennie a húzott lapot, arccal lefelé. 
Például:
Én elmentem a vásárba, és vettem egy csirkét, egy csikót, egy kecskét és egy disznót. Eközben a többi játékos nem beszélhet, és nem szakíthatja félbe a játékost. Minden játékos egyszer passzolhat, ilyenkor a következő játékosra kerül a sor a találgatással. A játékosoknak várniuk kell, amíg a soron lévő játékos befejezi a felsorolást, és csak utána mondhatják meg, ha hibázott. A soron lévő játékos ekkor ellenőrizheti a hibáját, megnézheti a kártyákat. De ezt csak ő láthatja, titokban kell tartania. Ha valaki hibázik, a forduló véget ér, és kezdődik az állatok megvásárlásának szakasza. 

Vásárlás: Fordítsuk fel a sorban lerakott összes állatos kártyát. Minden játékos elvesz egy kártyát, amire szüksége van, és ráteszi a saját bevásárlókártyájára. Az állatos kártyák kivételét az a játékos kezdi, aki legutoljára el tudta mondani hibátlanul a sort, és innen haladunk visszafelé a többi játékossal. Az a játékos, aki hibázott, nem vehet fel állatos kártyát. Ha volt olyan játékos, aki tévesen hibáztatott valakit, akkor ő sem vehet fel állatos kártyát. Ha a vásárlás véget ért, a fennmaradó kártyákat félre kell tenni. A játék folytatódik, úgy hogy új sort kell kirakni. Az a játékos kezd, aki az előző körben a legkevesebb állatos kártyát tudta begyűjteni. Ha elfogynak a húzó lapok, a félre tett kártyákat össze kell keverni, ez lesz az új húzópakli. 

A játék vége: Az nyer, akinek először sikerül összegyűjtenie az összes olyan állatot, ami szerepel a bevásárlókártyáján. 

Hosszú játék: Hagyjuk az állatos kártyákat lefordítva a vásárlás szakaszban. A játékosoknak meg kell nevezniük a kártyán szereplő állatot, mielőtt felfordítjuk. Ha sikerült kitalálni,mi van a kártyán, megtarthatja a játékos. Ha nem, akkor az eldobott lapok paklijába kell visszahelyezni. 

Vásár Játék:

A játék célja: Megszerezni mindegyik állatot, amely szerepel a bevásárlókártyánkon. A játékosoknak minél több bevásárlókártyát kell teljesíteniük, összegyűjteni a rajtuk lévő állatokat. Mindegyik bevásárlókártyának van peták értéke. A játék végén a teljesített bevásárlókártyák peták értékeit össze kell adni. Az a játékos nyer, aki a legtöbb petákot gyűjtötte össze. Figyelem, a nem teljesített bevásárlókártyák értékét le kell vonni!

A játék előkészítése: Keverjük össze a bevásárlókártyákat (kék hátlap. Minden játékos húz három lapot és eldönti hányat tart meg belőlük, de legalább egyet kötelező. Ezután lehelyezi arccal lefelé maga elé az asztalra, hogy a többi játékos ne láthassa a kártyán szereplő állatokat. A játékosok a bevásárlókártyáikat a kezükben is tarthatják.A többi bevásárlókártyát félretesszük, később lehet még húzni belőlük. Keverjük össze az állatos kártyákat (zöld hátlap), és osszunk minden játékosnak 5 lapot. A maradékot helyezzük lefordítva az asztalra, ezek lesznek a húzólapok. 

A játék menete: A játékosok a kapott 5 lapból megnézik, hogy van-e egyező állat a bevásárlókártyájukkal. Ha igen, a kezükben jobb oldalra teszik, nehogy eldobják. A kezdő, majd minden sorra kerülő játékosnak a következőket kell tennie:
- Húzz annyi lapot, hogy a kezében legfeljebb 6 lap legyen ( a kézben tartott bevásárlókártyákat nem kell beleszámolni). 
- Megnézi, hogy szüksége van-e lapra/lapokra, ha igen, a kezében jobbra teszi. 
- Ha a bevásárlókártyáján szereplő állatok közül legalább kettő a kezében van, leteheti azokat maga elé az asztalra, arccal felfelé a bevásárlókártyával együtt. 
- Egy lerakott, még nem kész bevásárlókártya tercet kiegészíthet a kezéből
- Húzhat egy újabb bevásárlókártyát.
- Végül egy lapot el kell dobnia középre, arccal felfelé, a dobó paklira. 
A játék így folytatódik, játékosról-játékosra. Ha a húzó pakli elfogy, a dobó paklit össze kell keverni, ez lesz az új húzó pakli. 

A játék vége: A játék akkor év véget, amikor az első játékosnak sikerül 3 bevásárlókártyát teljesítenie, összegyűjtenie. A játékot az a játékos nyeri, akinek a legtöbb peták értéket sikerül összegyűjtenie az összes bevásárlókártyáján. 

Nehezített játék: A fenti szabály a következő két kiegészítéssel nehezül, mindkét esetben a soron lévő játékos élhet a lehetőségekkel:
- Elvehetjük a másik játékos lerakott, de még nem kész tercét, ha van olyan lapunk, amivel készre kiegészíthetjük azt. Cserébe oda kell adnunk egy lerakott kész tercünket. Ez akkor éri meg, ha a játékos így egy több petákot érő bevásárlókártyához jut.
- Ha a kezünkben lévő lapjaink felét bedobjuk, minden játékostól húzhatunk egy lapot, de a kezünkben nem lehet 6 lapnál több. 

A játék tartalma:
- 84 db állatos kártya (zöld hátlap)
- 26 db bevásárlókártya (kék hátlap)
- magyar játékszabály

Én elmentem a vásárba kártyajáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál!

Ajánlott :3 éves kortól
Játékosok száma: 2-6 fő
Játékidő: 10-15 perc ( ez függ a választott játékvariánstól )

A doboz mérete: 13 x 10 x 2,5 cm

Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
fejlesztő játékok óvodásoknak
memória játékok
állatos játékok
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Kártyajátékok gyerekeknek
figyelem fejlesztő játékok
Családi kártyajátékok

Vélemények

5.00
(2 értékelés)
Írja meg véleményét !
Oszd meg másokkal tapasztalataidat, véleményedet!
2023. 12. 11.
Még sajnos nem tudtuk kipróbálni, de tetszik, hogy ennyi féle játék játszható vele. A kidolgozás nagyon szép és praktikus, és az is bejövős, hogy egy nótára hajaz, vagyis bevásárlós játék, de magyar és nem külföldi. Sajnos egyelőre nem tudok többet mondani róla.
2023. 08. 21.

Okosjáték szerint

Véleményünk a játékról

Remek kártyajátékgyűjtemény gyerekeknek. Ezzel az egy kártyajátékkal 7 különböző játékot tanulhatnak meg a gyerekek. Akad közte igazán klasszikus játék, például a Fekete Péter vagy a Makaó. Nosztalgiaképpen mi is szívesen le fogunk ülni játszani a gyerekekkel. A grafikája igazán szép, ami pedig még jobb, hogy valósan vannak illusztrálva rajta az állatok, így a gyerekek megismerkedhetnek az állatok valós képeivel.
Utazáshoz is kiváló választás, hisz amellett, hogy a mérete kicsi, ha csak ezt az egy kártyajátékot is visszük magunkkal különböző játékok közül választhatunk. 

Árukereső.hu Árukereső.hu