Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Hová bújtál, katica? társasjáték óvodásoknak
A virágos réten lakó bogarakra sok veszély leselkedik. Bármikor arra repülhet egy éhes madárka, és ha észreveszi, bizony bekaphatja őket. De a bogárkák megtanulták, hogy hogyan váljanak szinte láthatatlanná a fűben. Segíts nekik Te is elrejtőzni!
A játék célja, hogy minden játékos összegyűjtsön és elbújtasson 4 bogárkát a fűcsomók alá. Mivel a bogarak eltérő méretűek ezért a rejteket adó növények is más-más méretűek. A katicát már a legkisebb fűcsomó is elrejti, míg a krumplibogárnak a közepes, a szarvasbogárnak viszont csak a legnagyobb nyújt megfelelő védelmet.
Kártyáink kijátszásakor vagy bogarat vehetünk magunk elé, vagy fűcsomót. Amennyiben sikerül megfelelő méretű fűcsomót szereznünk, amely teljesen elrejti a bogárkánkat, úgy azt egy időre biztonságban tudhatjuk. Azért csak egy időre, mert ha valamelyik játékos kijátszik ellenünk egy olló kártyát, akkor 'levág' a növényünkből, ami alól azután már kikandikál a bogarunk. A másik rettegett lap a nagyító. Amennyiben valamelyik játékos ezt a lapot húzná a pakliból, akkor azt azonnal ki kell játszania. Ekkor minden olyan bogár visszakerül a körben lerakott bogárkák sorába, amelyik kilátszik a fűcsomója alól.
A játékot az nyeri, aki előbb összegyűjt 4 bogarat.
A „Hová bújtál, katica?” egy szórakoztató fejlesztő társasjáték, amely már a kisebbeknek is remek szórakozást nyújt, így együtt játszhat az egész család.
Ez a végtelenül kedves játék egyszerű játékszabállyal már 3 éves kortól játszható, nagyobbaknak pedig korukhoz illő játékszabállyal lehet játszani.
Tartalom:
36 akciókártya
18 bogárka
32 fűcsomó
Ajánlott : 3 éves kortól
Játékosok száma: 2-4 játékos
Játékidő: kb. 20 perc
Hová bújtál, Katica? társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
fejlesztő játékok óvodásoknak
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
állatos játékok
játékok 3-5 éves gyerekeknek
játékok 5-8 éveseknek
Vélemények
A gyártó több játéka is meg van már, nagyon kreatív és kedves játékok!
Letölthető játékszabály
Játékszabály
Hová Bújtál, katica? játékszabály
Tartalom: 36 akciókártya, 18 bogárka, 32 fűcsomó
A kis bogarakra sok veszély leselkedik. Ezt ők is jól tudják, és – ha csak tehetik – óvatosságból búvóhelyet keresnek maguknak.
A nagyobbaknak arra sem árt vigyázniuk, hogy elég nagy legyen a rejteket nyújtó fűcsomó, mert ha kikandikálnak mögüle, az éhes
madarak könnyen észreveszik őket.
A játék célja
A játék célja, hogy minden játékos összegyűjtsön és elbújtasson 4 bogárkát. Ha ketten játszotok, akkor 5 bogár elbújtatása a
cél. A különböző bogarak különböző méretűek, és ezért csak a megfelelő méretű fűcsomók mögé tudnak elrejtőzni úgy, hogy ne látsszanak ki. A katicát már a legkisebb fűcsomó is elrejti, míg a krumplibogárnak a közepes, a szarvasbogárnak viszont csak a
legnagyobb nyújt megfelelő menedéket.
Előkészületek
Az első játék előtt óvatosan nyomkodjátok ki a bogarakat és a fűcsomókat ábrázoló lapocskákat a keretből, és tegyétek képpel felfelé az asztalra. A bogarakat rakjátok sorba, mégpedig úgy, hogy az első egy katica, a második egy krumplibogár, a harmadik egy szarvasbogár legyen, utána pedig véletlenszerűen keveredve következzenek a lapok. A legjobb, ha körszerű alakzatot formáltok belőlük. Ennek a körnek a közepére tehetitek a fűcsomókat.
Végül jól keverjétek meg a kártyákat, és mindenkinek osszatok 4-4 lapot! Ha valaki nagyítót is kapott, azt cserélje ki egy másik lapra! A nagyító visszakerül a pakliba.
A játék menete
Az a játékos kezdjen, aki a legnagyobb bogarat látta már életében. Válasszon ki egy lapot a kezében lévôk közül, és játssza ki, vagyis képpel felfelé helyezze maga elé.
A kijátszott lapok a következők lehetnek:
egy bogár: A játékos felveszi a soron következő bogarat a kirakott sorból, és maga elé teszi. Ha van előtte már fűcsomó, akkor el is bújtathatja alá.
három bogár: Hasonló az „egy bogár” kártyához, de a játékosnak nem muszáj az éppen soron következő bogarat felvennie. Az első három bogár közül bármelyiket kiválaszthatja ilyenkor.
egy fűcsomó: aki ezt a lapot játssza ki, felvehet egyet a legkisebb fűcsomók közül, vagy a már meglévő fűcsomói valamelyikét cserélheti ki egy eggyel nagyobbra. A legkisebbet közepesre, vagy a közepeset nagyra. Ilyenkor a kisebb fűcsomó visszakerül a többi közé.
két fűcsomó: ebben az esetben a játékos vagy egy közepes, vagy két kicsi fűcsomót vehet föl. Ha azonban úgy dönt, akár a meglévő fűcsomóit is növelheti
kettővel (például egy kicsit nagyra, de akár két közepest két nagyra is változtathat).
A választott fűcsomó a bogárra kerül. Ha nem látszik ki alóla, akkor az – legalábbis átmenetileg – már biztonságban van.
Olló: e lap kijátszásakor „levághatunk” valamelyik játékostársunk fűcsomójából, vagyis egy mérettel kisebbre cseréltethetjük azt (a legnagyobbat közepesre, a közepest kicsire, de akár azt is megtehetjük, hogy a kicsit tetetjük vissza az asztal közepére).
Ezután a játékos húz egy lapot a játékpakliból, majd a következő emberen a sor.
Ha valaki nagyítót húz, azt azonnal ki kell játszania. Ez a lap mindenkire – így értelemszerűen őrá is – vonatkozik. Ilyenkor azok a bogarak, amelyeknek még nem sikerült teljesen elrejtőzniük, megijednek - vagyis visszakerülnek a bogársor végére. Ha valaki előtt több ilyen bogár is van, kiválaszt egyet közülük, és csak azt az egyet kell visszatennie. A játékos ezután új lapot húz, hogy ismét 4 kártya legyen a kezében.
A játék akkor ér véget, ha valakinek sikerül a 4 bogárkát (két játékos esetén ötöt) összegyűjtenie, és minden bogárkája előtt akkora fű van, ami mögül nem látszik ki.