Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Malom társasjáték fából. A malom tábla mérete 28*28cm. Praktikus, összecsukható, a korongok a tábla belsejében tárolhatóak.
Magyarországon a sakk mellett a másik legismertebb táblás játék a malom.. Szinte mindenki ismeri, gyerekek, felnőttek, idősek egyik legkedveltebb játéka.
A malom egy kétszemélyes, táblás stratégiai társasjáték két fő részére. A játék célja, hogy az ellenfél korongjait levegyük (malmok kialakításával), vagy olyan játékhelyzetet hozzunk létre, amelyben már nem tud "lépni".
A TERMÉK KÜLSŐ DOBOZA ELTÉRHET A KÉPEN LÁTOTTAKTÓL.
Malom játékszabályait ld. a "Játékszabály" fülön!
Minőségi, klasszikus fa malom játék a Philostól.
Ajánlott: 6 éves kortól
Játékosok száma: 2 fő
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
logikai játékok
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
játékok 5-8 éveseknek
játékok 8-12 éveseknek
figyelem fejlesztő játékok
Vélemények
Játékszabály
Malom játék (csoszogós) játékszabálya:
A játék kezdetén az a feladat, hogy felváltva mind a kilenc gombot elhelyezzük a táblán. Mindig a világosabb színű korong gazdája kezd.
Ezután kezdődik a játék második szakasza: amikor a szabadon álló korongok elfogytak, akkor a gombokat tologatva a szomszédos pontok között három ugyanolyan színűt egy sorba helyezzünk (ez a malom), és ha ez sikerült, akkor az ellenfél egyik gombját levehetjük a tábláról.
Malmot kialakítani lehet vízszintes, vagy függőleges irányban.
A korongokat is kizárólag vízszintes illetve függőleges irányban lehet léptetni (vonalon) és egyszerre csak egy „pontot” léphetünk.
Amennyiben egyszerre kettő malmot sikerül kialakítanunk, akkor kettő korongot vehetünk el ellenfelünktől. A táblára letett korong nem mozdítható, csak ha már elfogytak a szabad korongok. Amennyiben egyet elveszünk ellenfelünktől, akkor az a korong „kiesik”, azaz már nem játszható.
Ha valakinek már csupán három korongja maradt, akkor jön a harmadik szakasz. A harmadik szakaszban, szabadon lehet „ugrálni” a gombokkal (de csak annak akinek három korongja maradt). Célszerű ilyenkor egyszerre két malmot is nyitva tartani, hiszen ellenfelünk csak az egyiket tudja megakadályozni.
A cél az, hogy az ellenfél összes gombját eltávolítsuk a tábláról, illetve, hogy csak kettő korongja maradjon.
Egy malmot többször is kialakíthatunk. Ha a három korongból egyet elléptetünk, de következő lépéskor visszacsúsztatjuk, az újra egy érvényes malom lesz (csikicsuki).
A csikicsukit megegyezés szerint tiltani is lehet.
Ha egy játékos nem tud lépni, mert be van szorulva, akkor elvesztette a játszmát.
Ha az ellenfélnek csak három korongja maradt, és azok malmot képeznek, akkor abból kell elvenni. Ekkor a játéknak vége, mert az ellenfelünknek csak két korongja maradt.
A játékot kétféleképpen lehet megnyerni:
- az ellenfelünk bábuinak számát csökkenteni kettőre
- az ellenfél beszorítása, úgy hogy ne tudjon lépni