4.390 Ft

Aranyásók kártyajáték

4.390 Ft
Legfontosabb jellemzők

Az Aranyásók egy közkedvelt kártyajáték, melyben a játékosok törpék bőrébe bújva próbálnak meg minél mélyebb alagutat építve eljutni a temérdek kincshez.

8-99 éveseknek, 3-10 játékos

Szállítási információk

Webáruház készlet: Saját raktárról, azonnal
Bolti készlet: Eltérhet a webáruház készlettől!
Várható szállítási idő: 2024. december 17.
Cikkszám: 742699
Gyártó, a gyártó összes játékainak megtekintéséhez kattints a képre:
Átlagos értékelés: (8) Tovább az értékeléshez
Kedvencekhez: Kívánságlistára teszem
Ingyen szállítás 50e Ft felett
Packeta: 1190 Ft * GLS házhoz szállítás: 1690 Ft, akár másnap * GLS Csomagpont/Automata: 1190 Ft * Foxpost: 1290 Ft * MPL házhoz szállítás: 2990 Ft
Ingyenes személyes átvétel, akár aznap
Budapesti üzletünkben
Többféle fizetési lehetőség
bankkártyás fizetés * előre utalás * utánvét * Utánvét díja bruttó 450 Ft

Termék jellemzők

Mit kell tudni a játékról?

Minél többet játszod, annál élvezetesebb...

Aranyásók kártyajáték: A játékosok lehetnek aranyásók, akik arany után kutatnak, vagy pedig szabotőrök, akik hátráltatják az aranyásókat. Csak akkor derül ki, hogy melyik játékos melyik csapathoz tartozott, amikor az arany elosztásra kerül.

Építs utat az aranyhoz, ha aranyásó vagy. Akadályozd a másikat, ha szabotőr vagy. Ha többen játsszátok, az aranyásóknak érdemes összefogni!

Az aranyásók kártyajáték játékmenete jobban hasonlít egy társasjátékhoz, évek óta az egyik legkedveltebb társasjáték 8 éves kortól, de még a felnőttek körében is.

Ajánlott életkor: 8+
Játékosok száma: 3-10 játékos
Játékidő: 30 perc
A játék nehézségi szintje a BGG szerint: 1.32/5 ( nagyon egyszerű )

Aranyásók kártyajáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!

Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
Party, buli társasjátékok
Kártyajátékok gyerekeknek
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
kooperatív játékok
Úti,utazó játékok
játékok 8-12 éveseknek
Családi kártyajátékok

Vélemények

5.00
(8 értékelés)
Írja meg véleményét !
Oszd meg másokkal tapasztalataidat, véleményedet!
Nagyon szuper játék, főleg a kiegészítő csomaggal igazán változatos. Sosem gondoltam volna, hogy egy kártya játék ennyire leköt. Igazán páratlan, egy társasjátékot kedvelő körből nem hiányozhat.
2020. 04. 20.
Nagyon szuper játék, élvezzük felnőttként is! Kis helyen elfér, így utazásokra is vihető (vettük már elő barátokkal, amíg a gyerekek animátorokkal kreatívkodtak). A 7-évesemnek is nagyon tetszik, de ő még nehezn titkolja, ha szabotőr... :)
(Egy észrevételem lenne a kategóriával kapcsolatban: szerintem nem teljesen illik bele a kooperatív játékok közé, mert a társaság egyik fele nyer csak, nem mindenki együtt.)
2019. 01. 11.
Csak ismételni tudom a korábbi hozzászólásokat! Nagyon jó játék, könnyen megérthetők a szabályok, izgi, hogy valakinek muszáj rosszalkodnia :)
2018. 04. 04.
Nagyon jó játék! Megtanulják a másikat megfigyelni. Nem kell tudni hozzá olvasni, így a 6 évesünk is velünk játszik, lehet akár csak hárman is játszani, nagyon élvezzük mindannyian.
2016. 08. 13.
Sokat kutakodtam a jobbnál jobb játékok között és úgy gondoljuk ( az egész család ) hogy megtaláltuk az igazit !
2016. 07. 15.
Úgy tűnik jó választás volt.
2015. 12. 16.
Szuper kis játék! Mindenkinek nagyon tetszett.
2015. 01. 02.
Nem is gondolná az ember, hogy egy kártyajáték még tartogathat új dolgokat! Ha áthívjuk a barátainkat, nem maradhat el az Aranyásó(zás) :) Szupi kis játék!
2012. 07. 05.

Letölthető játékszabály

Játékszabály

Aranyásók kártyajáték társasjáték
Játékosok száma: 3-10 játékos részére. Ajánlott: 8 éves kortól. Játékidő: 30 perc

Tartalom:

  • 44 útkártya 
  • 27 akciókártya 
  • 28 aranykártya 
  • 7 aranyásó kártya 
  • 4 szabotőrkártya

A játék
A játékosok lehetnek szorgos aranyásók akik csákányokkal lemennek a hegyek tárnáiba arany után kutatni, vagy pedig szabotőrökként játszanak, megakadályozva és hátráltatva az aranyásókat. A két csapat tagjainak támogatniuk kellene egymást akkor is, ha csak sejtik melyik játékos melyik csapatba tartozik. Ha az aranyásóknak sikerül eljutniuk az aranyhoz, akkor arany a jutalmuk, a szabotőrök pedig üres kézzel mehetnek haza.
Ha ez nem sikerül nekik, akkor a szabotőrök győznek, övék a jutalom arany, az aranyásók pedig nem kapnak semmit. Csak akkor, derül ki, hogy melyik játékos melyik csapathoz tartozik, amikor az arany elosztására kerül sor. A játékot az a játékos nyeri, akinek 3 fordulóban a legtöbb aranyat sikerült összegyűjtenie.

A játék előkészítése
A játékosok szétválogatják az útkártyákat, az akciókártyákat, az aranykártyákat, és külön válogatják azokat a kártyákat is, amiken a törpék vannak. 
A játékosok számának megfelelő darabszámú aranyásó és szabotőr kártya kerül a játékba. A maradék törpés kártyát a játékosok félreteszik.
• 3 játékos esetén 1 szabotőr és 3 aranyásó. • 7 játékos esetén 3 szabotőr és 5 aranyásó.
• 4 játékos esetén 1 szabotőr és 4 aranyásó. • 8 játékos esetén 3 szabotőr és 6 aranyásó.
• 5 játékos esetén 2 szabotőr és 4 aranyásó. • 9 játékos esetén 3 szabotőr és 7 aranyásó.
• 6 játékos esetén 2 szabotőr és 5 aranyásó. • 10 játékos esetén az összes kártya (4 szabotőr és 7 aranyásó) kerül a játékba.

A játékosok választanak egy osztó játékost, aki a „törpés” kártyákat megkeveri és lefordítva elosztja a játékosok között. A játékosok megnézik a kapott kártyát, majd lefordítva maguk elé teszik. A játékosok nem mondhatják el egymásnak, hogy milyen szerep jutott nekik ebben a fordulóban. Egy kártya az osztónál marad. Ezt az osztó játékos lefordítva félreteszi. A játékosok csak a forduló végén fordíthatják meg kártyáikat.

A 44 útkártya között van egy startkártya (ennek mindkét oldalán egy létra látható), és három célkártya.
Az egyik célkártyán van az arany, a másik két célkártyán csak egy-egy kő látható. Az osztó játékos megkeveri a célkártyákat, majd lefordítva az asztalra teszi azokat a startkártyával együtt, a képen látható módon. A játék folyamán a startkártyától kiindulva egy labirintusjárat alakul ki. A labirintusjárat kialakításakor az útkártyák kilóghatnak az ábrán látható határokból.

Az osztó játékos összekeveri a maradék 40 útkártyát és minden akciókártyát, majd lefordítva elosztja a játékosok között.
• 3-5 játékos esetén minden játékos 6 kártyát kap a kezébe.
• 6-7 játékos esetén minden játékos 5 kártyát kap a kezébe.
• 8-10 játékos esetén minden játékos 4 kártyát kap a kezébe.

Az osztó játékos a megmaradt kártyákból egy lefordított paklit képez az asztalon, a célkártyák mögött, ez lesz a húzó-pakli.

Az osztó játékos megkeveri az aranykártyákat, majd egy lefordított paklit képez belőlük a megmaradt törpés kártyapakli mellett.
A játékot a legfiatalabb játékos kezdi, a játék további menete az óramutató járásával megegyező irányú. 

A játék menete
Az éppen soron lévő játékosnak ki kell játszania egy lapot a kezéből, amit a következők szerint tehet:
• A játékos vagy egy útkártyát illeszt a labirintushoz,
• vagy egy akciókártyát tesz egy játékostársa elé,
• vagy passzol. Ebben az esetben egy kártyát dob a lerakó-paklira.

Ezután a játékos új lapot húz a húzó-pakliból, amit a kezébe vesz. Ezzel a játékos lépése véget ér, a játékot
a következő játékos folytatja.

Figyelem: Abban az esetben, ha elfogynak a húzó-pakliból a lapok, a játékosok nem tudnak új lapot húzni, már csak a kezeikben tartott lapokat tudják kijátszani.

Útkártya lerakása
Az útkártyákból áll össze az út a startkártyától a célkártyáig. Útkártyát csak úgy tehet le a játékos, hogy annak illeszkednie kell legalább egy, már korábban lerakott útkártyához. Az útkártyán lévő járatoknak és a már meglévő járatoknak illeszkedniük kell egymáshoz. Az útkártya nem rakható le oldalt forgatva. Az aranyásóknak az a céljuk, hogy kialakítsanak olyan járatot, amely
megszakítás nélkül elvezet a startkártyától a célkártyák valamelyikéig. A szabotőrök ezt megpróbálják megakadályozni. A szabotőrök ezt persze igyekeznek nem feltűnően csinálni, nehogy lelepleződjenek.

Akciókártya kijátszása
Az akciókártyát a játékos felfordítva teszi le maga elé. A játékos egy akciókártyát kijátszhat maga előtt, vagy valamelyik játékostársa elé is lerakhatja. Akciókártya a játékosokat segítheti, vagy akadályozhatja is. A játékos egy akciókártyával eltávolíthat lapot a labirintusból, vagy éppen információt szerezhet valamelyik célkártyáról.

Ha egy játékos lerak egy játékostársa elé egy akciókártyát (kijátssza ellene), az a játékostárs nem rakhat le útkártyát addig,
amíg az akciókártya előtte fekszik. Más kártyát természetesen kijátszhat. Egy játékos előtt maximum három akciókártya lehet,
minden fajtából egy. Az a játékos tehet le útkártyát, aki előtt lépése megkezdésekor nincs akciókártya.

A középső sorban látható kártyákkal tudja a játékos eltávolítani az előtt lévő akciókártyát. A játékos rátehet ilyen lapot egy saját maga előtt fekvő akciókártyára, vagy egyik játékostársa előtt fekvő akciókártyára. Miután a játékos a kártyát kijátszotta, mindkét kártya a lerakó-paklira kerül. Ha például egy törött csille akciókártya van a játékos előtt, akkor azt egy jó csillét ábrázoló kártyával eltüntetheti.

Az alsó sorban látható akciókártyákon két-két tárgy is látható. Abban az esetben, ha a játékos egy ilyen kártyát játszik ki, akkor
a kártyán lévő két tárgy bármelyikét megjavíthatja - de csak az egyiket, mindkettőt nem!

Figyelem: Minden javító kártyát csak olyan játékos ellen lehet kijátszani, aki előtt a szükséges akadályozó kártya van.

Akkor, amikor a játékos „kőomlás” kártyát játszik ki, egy tetszőleges útkártyát (kivéve a start és a célkártya) kivehet a labirintusból. A játékos a labirintusból kivett lapot a kijátszott kőomlás akciókártyával együtt a lerakó-paklira dobja. Ennek az akciókártyának a segítségével a szabotőr megszakíthatja a célkártya felé haladó labirintus járatot. Az aranyásó pedig kivehet egy zsákutcát a labirintusból. A kőomlás akciókártyával kivett útkártya helyét a játékosok később egy megfelelő útkártya elhelyezésével betölthetik.

Akkor, amikor a játékos „térkép” kártyát játszik ki, megnézhet egyet a három célkártya közül. A játékos a megnézett célkártyát visszarakja a helyére és senkinek nem mondja el, amit rajta látott, de ő már tudni fogja, hogy érdemes-e efelé a célkártya felé járatot építeni. Mert a három cél -kártyából csak egyik célkártyán van aranyrög. Végül a játékos akciókártyáját
a lerakó-paklira teszi.

Passzolás
Abban az esetben, ha egy játékos nem tud vagy nem akar kártyát kijátszani, akkor passzol. A játékos kezében tartott lapok közül egyet lefordítva a lerakó-pakli tetejére rak anélkül, hogy megmutatná játékostársainak azt. A lerakó-pakliban lévő lapok egy része lefordítva, egy része, pedig felfordítva van. Egy forduló végénél előfordulhat az is, hogy egy játékosnak nincs már a kezében több kártya, ilyenkor a játékosnak passzolnia kell.

Egy forduló vége
Akkor, amikor egy játékos útkártyájával elér egy célkártyát, és az így lezárult járat megszakítás nélkül a startkártyától kiindulva a célkártyáig vezet, a játékos felfordíthatja azt a célkártyát.

• Ha a célkártyán aranyrög látható, a forduló véget is ért.
• Ha a célkártyán kőszikla van, a forduló tovább folytatódik. A felfordított célkártyát úgy kell elhelyezni, hogy annak járata csatlakozzon az utoljára lerakott útkártya járatához.

Figyelem: Ritkán előfordul, hogy valamelyik útkártya járata nem illeszthető a már kialakított járathoz. Ez a célkártyáknál kivételesen megengedett.

A forduló abban az esetben is véget ér, ha már egy játékosnak sincsen kijátszható kártya a kezében. Ebben az esetben a játékosok felfordítják a törpés kártyáikat.
Na, ki volt aranyásó, és ki szabotőr?

Az aranykártyák elosztása
Az aranyásók győztek, ha a járat megszakítás nélkül a startkártyától kiindulva az aranyrögös célkártyáig vezet. Ebben az esetben a célkártyát elérő játékos annyi aranykártyát vesz el lefordítva az arany-pakliból, amennyi az aranyásók száma. Ha például az aranyásók öten vannak, akkor öt aranykártyát kell elvenni.

Az a játékos, aki útkártyájával elérte az aranyrögös célkártyát, a kezébe vett aranykártyákból választ magának egyet. A megmaradt kártyákat továbbadja a következő aranyásónak (nem szabotőrnek), és nem az óramutató járása szerint, hanem azzal ellentétes irányba. Ez a játékos is választ egy aranykártyát, majd továbbadja a megmaradt lapokat a következő aranyásónak Ez addig folytatódik, amíg az aranykártyák el nem fogynak.

A szabotőrök győztek, ha az aranyásók nem érték el labirintusukkal az aranyrögös célkártyát. Ha a fordulóban csak egy szabotőr van, ő 4 arany értékben kap aranykártyát. Két vagy három szabotőr esetén mindegyikük 3 arany értékben kap aranykártyát, négy szabotőr esetén pedig mindegyikük 2 arany értékben.

A játékosok a játék végéig titokban tartják, hogy mennyi aranyuk van.

Figyelem: A három vagy négy játékos esetén előfordulhat, hogy nincs szabotőr a játékban. Ha ebben az esetben nem érik el az aranyrögös célkártyát, akkor senki sem kap aranyat.

Új forduló
Az aranykártyák kiosztása után új forduló veszi kezdetét. Az osztó játékos visszateszi a helyére a start-és a megkevert célkártyákat. Ezek után az összes törpés kártyát meg kell keverni, majd minden játékosnak osztani egyet. Az út- és az akciókártyákat össze kell keverni, és ahogy a játék elején történt, ismét annyit kell osztani minden játékosnak. A maradék lapokból új felhúzó-paklit kell képezni. A játék további menete az első forduló szabályaival megegyezően halad tovább. Azzal a kivétellel, hogy a játékosok maguknál tarthatják az addig megszerzett aranykártyáikat. A megmaradt aranykártyákat,
a megmaradt törpés kártyák mellé kell megint tenni.
A játékot az a játékos kezdi, aki a bal oldalán ül az előző forduló utolsó lapját kijátszó játékosnak.

A játék vége
A játék a harmadik forduló után végetér. Ekkor a játékosok megszámolják, hogy mennyi aranyat gyűjtöttek. A játékot az a játékos nyeri, akinek a legtöbb aranya van. Egyenlőség esetén minden érintett játékos nyert.

Termék címkék:
aranyásók aranyásók kártyajáték aranyásók társasjáték családi kártyajáték családi társasjátékok díjazott játék díjazott játékok díjazott társasjáték díjazott társasjátékok díjnyertes játékok gyerekeknek díjnyertes társasjáték díjnyertes társasjátékok gyereke díjnyetes társasjátékok fejlesztő játék fejleszto jatekok fejlesztő játékok gyerekeknek fejlesztőjátékok felnőtt társasjáték felnőtt társasjátékok felnőtteknek társasjáték gyerek játékok gyerek társasjáték gyerek társasjáték ajánló gyerekeknek játék gyerekjáték gyerekjátékok gyermekjáték gyermekjátékok játék okos gyerekeknek játék webáruház játékbolt jatekbolt Budapest játékok gyerekeknek játékok okos gyerekeknek jó társasjáték kártya kártya gyerekeknek kártya játék kártya játék felnőteknek kártya játékok kártyajáték kártyajáték felnőtteknek kártyajáték gyerekeknek kártyajátékok kedvenc társasjáték képességfejlesztő képességfejlesztő játék készségfejlesztő készségfejlesztő játék kreatív játék kreatív játék gyerekeknek kreatív játék webáruház kreatív játékbolt Budapest kreatív játékok kreatív játékok webáruház kreatív játékok webáruháza legjobb gyerek társasjáték legjobb gyerek társasjátékok legjobb játékok legjobb társasjáték legjobb társasjáték gyerekeknek legjobb társasjátékok legjobb társasjátékok gyerekekne legkedveltebb társasjátékok legkeresettebb társasjátékok memória kártya játékok minőségi játékok online játékbolt szuper társasjáték szuper társasjátékok társas játék társas játékok gyerekeknek társasjáték társasjáték bolt társasjáték bolt budapest társasjáték Budapest társasjáték családnak társasjáték felnőtteknek társasjáték játékok társasjáték rendelés társasjáték vásárlás társasjáték vélemények társasjáték webáruház társasjáték webshop társasjátékok társasjátékok webáruház világ legjobb gyerekjátékai világ legjobb kártyajátéka világ legjobb társasjátéka
Árukereső.hu Árukereső.hu