Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Backgammon tábla - Exkluzív készlet
A Manopoulos Backgammon játékok minőségi fából, kézzel készített termékek. A legmagasabb minőséget képviselik a sakk és egyéb hagyományos játékok piacán.
A Manopoulos görög cég 1970 óta gyárt kiváló minőségű játékokat.
Ha egyedi, különleges ajándékot keresel annak aki szeret játszani, akkor megtaláltad!
Márvány mintázatú műanyag korongokkal, két dobópohárral, öt dobókockával.
Mérete összecsukva 48x26cm.
A teljes Backgammon-Ostábla és egyéb ősi táblás játékok választékunkat itt találod: Backgammon és egyéb régi társasjátékok
Ajánlott: Akár már 6 éves kortól
Játékosok száma: 2 fő
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
fa logikai játékok
klasszikus társasjátékok
figyelem fejlesztő játékok
térlátást fejlesztő játékok
Vélemények
Letölthető játékszabály
Játékszabály
Backgammon játékszabály röviden:
A játék célja
A játékot két játékos játszhatja, világos illetve sötét kövekkel. A játék célja, hogy minél elõbb kivigyük az összes saját kövünket a tábláról, illetve, hogy ebben akadályozzuk az ellenfelet. Másképpen: az összes kövünket el kell juttatnunk a tábla egyik oldaláról a másikra, majd le a tábláról. Igyekeznünk kell, hogy útközben minél kevesebb kövünket üssék le.
A játék menete:
A játékot egy speciális, 24 háromszöget tartalmazó táblán játszák, és az alábbi helyzetből indulnak:
A fehér játékos kezd, aki a tábla jobb felső sarkából indul, a bábui jobbról balra haladnak a tábla tetején, aztán a bal oldalra érve átlápnek az alsó oldalra, ahol balról jobbra mennek tovább. A fehérrel játszó játékos a jobb alsó sarokból indul, és épp ellentétes irányba halad, mint a fehér.
A játékosok felváltva dobnak két kockával, (a dobást itt a program automatikusan elvégzi) a dobott pontoknak megfelelõen léphet a soron következõ játékos. A dobott értéket le lehet lépni egy vagy két külön kõvel is. Ha valaki duplát (két ugyanolyan értéket) dob, akkor ezt nem kétszer lépheti meg, hanem négyszer. Ilyenkor akár 4 különbözõ kõvel is leléphetõ a dobás. Fontos szabály, hogy ha több számot egy kõvel lép a játékos, akkor azt csak úgy teheti meg, hogy a két lépés külön-külön is szabályos legyen. (Azaz a közbülsõ lépésnél se legyen fala az ellenfélnek.)
Fal
Ha egy mezőn legalább 2 köve áll egy játékosnak, akkor azok falat képeznek. Erre a mezőre az ellenfél nem érkezhet (az utolsó lépésével), viszont átugorhatja (átlépheti).
Ütés
Ha egy játékos olyan mezõre lép, ahol az ellenfélnek pontosan egy köve van, akkor azt kiüti. A kiütött kõ a játéktér közepére kerül. A kiütött kõvel játszó játékosnak elõször mindig a kiütött köveket kell visszahoznia a játékba, amíg ez nem sikerül neki, más kõvel nem léphet.
Kiszállás
Ha egy játékosnak már minden köve az utolsó 6 mezõ valamelyikén (Az ún. kiszálló-körzetben) van, akkor megkezdheti a kövek kiléptetését. Egy kõvel akkor lehet kilépni, ha a dobott szám megegyezik a kõ mezõjének a sorszámával. Ha a játékos nem tud kiszálláskor lelépni egy dobást, mert már minden köve kisebb sorszámú mezõn áll, mint amit dobott, akkor felhasználhatja a dobást arra, hogy a legnagyobb sorszámú mezõn lévõ kövével kilépjen.
Passz
Ha a játékos nem tudja lelépni minden dobását, akkor passzol.
A játék vége
A játékot az a játékos nyeri, aki hamarabb kiszáll az összes kövével. Nem csupán szerencsejáték. Gondolkodós, taktikai társasjáték. De ha könnnyeden vesszük, már kisebb gyerekekkel is játszható. Felnőttek akár órákig is gondolkodhatnak felette :-)