Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Hive Pocket társasjáték
A sakk-variáns társasjátékban két játékos mérkőzik meg egymással. A játékban a lehelyezett bábuk alkotják a játéktáblát, amely folyamatosan változik.
A cél, hogy minden oldalról körbefogjuk az ellenfelünk méhkirálynőjét.
Mindkét játékosnak 13-13 hatszög lapka áll a rendelkezésére, melyeken a különböző bogaraknak más-más lépési lehetőségei vannak.
A kezdő játékos letesz egyet a hatszögei közül. A következő játékosnak úgy kell letennie egy korongot, hogy a hatszögek egy oldalon érintkezzenek egymással. A játékosok ezután minden körben egy-egy újabb korongot tesznek le, vagy mozdítanak a már korábban letett hatszögeiken.
A játék során bármikor le lehet tenni egy újabb hatszög alakú korongot. Az egyes játékosok azonban csak az első kezdő korongjukat tehetik egy másik játékos korongja mellé, a 2. körtől kezdődően kizárólag a saját koronájuk mellé igazíthatják az újabb korongjaikat.
Fontos, hogy a méhkirálynőt az 1. és a 4. kör között bármikor leheted, de a 4. körben muszáj elhelyezned, ha addig nem tetted volna meg. Ha leraktad a méhkirálynődet, akkor minden körben dönthetsz, hogy újabb korongot teszel e le, vagy egy már korábban letett korongot mozgatsz el. A már letett korongokat úgy is mozgathatod, hogy azok érintkezzenek az ellenfél korongjaival.
A játékban lévő korongoknak mindig kapcsolódniuk kell egymáshoz. Tilos a kaptárhoz nem kapcsolódó helyet kialakítani, vagy a kaptárt kettévágni.
A különböző élőlények mozgása:
- a méhkirálynő csak egy léphet körönként
- a bogár a méhkirálynőhöz hasonlóan körönként csak egy elmozdulást tehet, viszont minden más élőlénytől eltérően a kaptár fölött is mozoghat, azaz ráléphet a saját, vagy az ellenfél korongjára is. Az a korong, amelyre a bogár korongot helyezted, nem mozgatható és a lehelyezés szabályainak megfelelően a bogár színe lesz a meghatározó, nem pedig az alatta lévő korongé. A bogár a kaptár tetején korongról korongra haladhat, és olyan helyekre is leugorhat, amelyeket más hatszögek már körbevettek. Amikor először teszed le a bogarat, nem helyezted a kaptár fölé ezt csak a későbbi lépések során teheted meg.
- a szöcske a többi élőlénnyel ellentétben nem a kaptár körül mozog, hanem a többi korongon egyenes vonalban átugorva az első szabad helyre szökken, így bevethet olyan üres mezőket is, ahová egyébként nem tudnánk eljutni, mivel már korongok veszik körbe. Fontos, hogy a szöcske nem ugorhat át üres mezőket.
- a pók körönként 3 elmozdulást tehet, se többet se kevesebbet. Egyenes vonalban kell haladnia és nem térhet vissza a saját helyére, csak olyan korongok körül mozdulhat el, amelyekkel közvetlenül érintkezik és a mozgása során végig érintkeznie kell a többi hatszöggel.
- a hangya bármennyit elmozdulhat a kaptár körül
- a katicabogár a pókhoz hasonlóan hármat kell, hogy lépjen, a különbség viszont az, hogy az első két lépésénél valamely másik korong tetejére kell lépnie, a 3. lépésénél pedig kötelezően le kell lépnie a korongok tetejéről
- a szúnyog mozgási szabályai folyamatosan változnak, ugyanis a lehelyezést követően a vele szomszédos bogarak mozgási szabályainak egyikét kell választanunk, mozgása befejezésénél pedig a vele szomszédos bogarak mozgási szabályainak egyikét kell választani.
A mozgásnak van pár fontos szabálya: a korongokat csak csúsztatva mozgathatod, ha tehát egy hatszöget a mellette lévők úgy vesznek körbe, hogy csúsztatva már nem mozdítható, akkor tilos mozgatnod.
Ez alól kivételt képez a szöcske amely a korongok fölött mozog, illetve a bogár amely szintén képes a korongok fölött mozogni. Ehhez hasonlóan nem lehet a korongokat olyan helyre becsúsztatni, ahová fizikailag rombolás nélkül nem tehetők be.
Ha egy játékos nem tud új korongot letenni, vagy a meglévők közül egyet sem tud elmozdítani, a következő játékos jön. A játék addig folytatódik így, amíg az említett játékos nem képes új korongot letenni, vagy egy meglévőt elmozdítani, illetve amíg nem veszít valaki azáltal, hogy az ellenfele körbevette a méhkirálynőjét.
A játék akkor ér véget, amikor a méhkirálynőt teljesen körbezárják a korongok, legyenek bármilyen színűek is, vagyis tartozzanak bármelyik játékoshoz is.
Az a játékos veszít, akinek a királynőjét bekerítették, kivéve ha az említett játékos utolsó lépésével az ellenfél királynője is bezáródik.
A Hive többszörösen díjnyertes, mensa select győzelemmel is jutalmazott kétfős logikai társasjáték, mely sok mindenben hasonlít a sakkhoz. Fejleszti a logikus gondolkodást, a figyelem-koncentrációt, taktikai készséget.
Tartalma:
- 26 bábu (13-13)
- 1 illusztrált szabályfüzet
- 1 utazótáska
Ajánlott: 9 éves kortól
Játékosok száma: 2 fő
Játékidő: 20 perc
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Logikai játékok
Bogaras játékok
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
Játékok 8-12 éveseknek
Kétszemélyes társasjátékok