Játék ötletek, amiket csupán egy darab papíron és ceruzával vagy tollal lehet játszani. Egyszerűek de nagyszerűek! Sok ismerős lesz gyerekkorodból!...
Játékok kockás papíron, avagy csupán papírral és ceruzával:
- Amőba vagy ötödölő: A játékot két játékos játssza négyzetrácsos hálón. A játékosok felváltva rajzolnak egy-egy jelet (X vagy kör) a háló mezőire. Az egyik játékos az X-el van, vagyis ő csak X-et rajzolhat, a másik játékos pedig a körrel.
A játék célja, hogy a játékos a saját jeléből ötöt helyezzen egymás mellé bármilyen irányban (vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan) illetve, hogy ebben megakadályozza az ellenfelét.
Egy játékos nyer, ha sikerül öt jelet egymás mellé tennie.
- Akasztófa játék: Az egyik játékos kitalál egy szót, és annyi vonalat húz egymás mellé, ahány betűből áll a kitalált szó. Mellé akasztófát rajzolunk. A játékos tippel egy betűt: ha a tippje szerepel a szóban, akkor a szóban elhelyezkedő helyének megfelelően be kell írni az adott vonalra, ellenkező esetben a rossz próbálkozások száma eggyel nő, ami azt jelenti, hogy az akasztófa egy újabb eleme kerül felrajzolásra (a már mondott, de szóban nem szereplő betűket írjuk a lapra valahová).
Az akasztófára kerülő elemek száma különböző lehet, leggyakrabban ezeket használják: fej, törzs, bal kar, jobb kar, bal láb, jobb láb.
Ha a játékos úgy érzi, hogy tudja a megoldást, akkor a megfejtés bármikor bemondható: ha kitalálta, megúszta a "felakasztást", ha nem, elvesztette a játékot.
- „Kockázós” vagy „vonalkázós” néven ismert logikai játék: Kockás lapon kell játszani (2 játékos részére). Mindenki választ egy bizonyos színű tollat. Az első játékos húz egy vonalat (a kocka egyik felén) a papíron, a következő játékos jön, ő is húz egy vonalat. A cél, hogy minél több kockát, pontosabban négyzetet húzzunk össze, vagyis zárjunk be. Ha sikerül egy négyzetet bezárnunk, akkor beleírhatjuk a választott jelünket. Nem kell, hogy a négyzet csak a mi színűnkből legyen, a lényeg, hogy az utolsó vonalat mi húzzuk be, amivel bezárjuk. Akinek a játék végére több jele gyűlik össze, az nyerte a játékot.
- A "kockázós" vagy "vonalkázós" játékot játékszabállyal együtt kinyomtathatod itt, kattins ide >>>
- Ügyességi vonalösszekötős, labirintus játék: Írjunk számokat össze-vissza a papírra 1-től például 30-ig.. Két játékosnak két különböző színű tolla vagy ceruzája stb. legyen. Össze kell kötnünk a számokat sorrendben úgy, hogy ne keresztezzük a másik játékos vonalát.
A kezdő játékos összeköti az 1-es számnál lévő pontot a 2-es számnál lévő ponttal. Jön a következő játékos, aki összeköti a 3-ast a négyessel. Megint játékos váltás, és így tovább.
A saját színű vonalunkat keresztezhetjük. Direkt nem zárhatunk le egy területet a saját színünkkel (hogy a másik ne tudjon bemenni), csak ha másfelé nem tudunk "menni".
Amennyiben az egyik játékos keresztezi vagy hozzáér a másik játékos vonalához, akkor a játékot elveszítette (mint ahogy a képen is látható, a zöld színnel rendelkező játékos veszített).
- Vicces mondatok, hajtogatással: – Ki?– Kivel?– Mikor?– Hol?– Mit csinált? Az első játékos leírja a papírra, hogy Ki? (Például egy kutya), majd behajtja a papírt úgy, hogy ne látszódjon, hogy mit írt (kb. 1-2 cm vastagságban). A következő játékos leírja, hogy kivel? (Például törpével), ő is behajtja és adja tovább, így a további kérdésekre is írnak felváltva valamit: Mikor?Hol?Mit csinált? A végén kihajtogatják a papírt, és felolvassák a mondatot. Nagyon vicces mondatok születhetnek.
- Vicces képek hajtogatással: Hasonló az előzőhöz, de itt nem szavakat (mondatokat), hanem testrészeket rajzolunk. Először a fejét, majd behajtjuk úgy, hogy a nyaka kicsit kilátszódjon, hogy a következő játékos tudja, hogy hol kell folytatni a rajzot. Majd a törzse és kezeket, lábát, stb. A végén kihajtjuk, és jót nevetünk a összevissza alakzaton amit együtt rajzoltunk :-)
- Barkohba rajzokkal.:
Az egyik játékos gondol valamire, majd le kell rajzolnia úgy, hogy a másik játékos kitalálja. - Ország-város-fiú-lány:
Letölthető táblázat: ITT
Gyerekkorunkban nagyon sokat játszottunk. Első lépésként mindenki felír magának egy lapra oszlopokba rendezve olyan kategóriákat, amelyekből elég sok választási lehetőséget tartalmaznak. Például: ország, város, fiú, lány, növény, állat, híres ember.
Választanak egy betűt: az egyik játékos mondja magában az ábécét, a másik pedig véletlenszerűen valamikor megállítja. Ezután egy adott jelre minden leírt fogalom alá írnak egy, az adott betűvel kezdődő megfelelő szót.
Amikor valaki elkészül, azt mondja "stop". Ekkor mindenkinek be kell fejeznie az írást. Összeszámoljuk, kinek hány találata van, minden jó válasz egy pontot ér. - Torpedó: A két játékos elé kétszer egy 10x10-es négyzetrácsokra osztott lap kerül (szélükön bejelölik oldalt 1-10-ig, illetve felül A-J-ig), az egyik lapra helyezik külön-külön a saját flottájuk hajóit. A két játékos nem láthatja a másik két tábláját. Ezután a hajók felrakása sorrendben történik, a legnagyobb hajóval kezdve.
Elhelyezhető hajók (lehet más, előre egyeztetett kombináció is):
- 1x5 egység hosszú
- 2x4 egység hosszú
- 4x3 egység hosszú
- 4x2 egység hosszú
Ha mindkét játékos minden hajót elhelyezett, kezdődhet a tényleges játék.
A játék során az ellenfél területére adhatnak le felváltva lövéseket a játékosok. Ha a lövés nem talált, akkor a másik ezt közli és a saját lapunkon (nem arra, amelyiken a saját hajóinkat rajzoltuk fel, hanem a másik, üres lapra) egy X-et rajzolunk, jelezve, hogy oda már céloztunk, de nem volt találat. Az ellenfelünk ugyanígy jelzi a lövést, de ő azon a lapon, amelyikre a hajóit rajzolta. Ha talált, akkor egy "o" kerül a saját ellenőrző lapunkra. Ez azt jelzi, hogy egy ellenséges hajó egy darabja az adott mezőn van ellenfelünknél. Ilyenkor érdemes a szomszédos mezőket is végiglőni, hogy a fennmaradó részeket is eltaláljuk. Ha egy hajó minden darabját eltaláltuk, akkor az elsüllyedtnek számít.
A játék nyertese az, aki előbb lövi ki az ellenfél hadiflottáját, vagyis az összes hajóját.
Kép forrása: papg.com - Foci papíron: Rajzoljunk két focikaput a papír két végére. Majd a saját kapunkból vagy felezővonalból kiindulva a ceruza hegyét egy ujjal fogva "meglökjük" a ceruzát, hogy vonalat húzzon a papíron. Ha lehet, minél hosszabb vonalat. Ezután a másik játékos jön. Mindig az előző húzott vonalunk végéhez állítjuk a ceruzát. A cél, hogy elérjünk a másik játékos kapujához.
A fenti játékokhoz hasonló, vagy azokat idéző játékaink:
Nyomtatható ország-város tábla >>>
Társasjáték készítése házilag >>>
Ha nem szeretnél lemaradni semmiről, kövess minket itt is: