Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Castle of Mind - Wyvern társasjáték - Az Ország Játéka családi/party társas kategóriában 2022-ben
A stratégiai érzék és a diplomácia játéka, melyben a játékosok lovagokkal és varázslatos lényekkel indulnak csatába a győzelemért.
Az alapjáték 4 játékossal számol, de a szabályfüzetben 2 és 3 főnek szóló játékváltozat is található több más variációval együtt.
Az alap Castle of mind játék újabb variációja, amelyben szintén nem ott történik az ütés, ahová a játékos lépett. Emiatt a játékosoknak folyton figyelniük kell a játéktáblát, és teljesen más játékélményre számíthatnak a játékosok minden egyes csata során.
A játékostábla 4 oldalán foglalnak helyet a játékosok, ahol mindenkinek saját színe és saját címere lesz a játékban.
A játékosok az előttük lévő alapsorra helyezik az egységeiket a tábla alján látható ikonok útmutatásait követve.
A diplomácia és szövetség jelölők a tábla mellett kapnak helyet, míg a két címeres korong a játékos előtt a tábla alján. Ezek a címeres egységek majd a sarkok mezőiből indulva kerülnek fel a táblára.
A játékot az oroszlán-címeres játékos kezdi és a játék az óramutató járásával megegyezően halad. Azonban, ha valamelyik játékos egy másik játékos címerére lép, akkor a játékot az folytatja, akinek a címerére léptek.
Ez stratégiailag nagyon fontos szabály, hiszen a játékossorrenden sok múlik.
Amikor egy játékos sorra kerül akkor két lehetőség közül egyet választhat: vagy lép az egyik játéktéren lévő egységével (korongjával), vagy az egyik saját vörös-címeresét helyezi a megfelelő indítómezőre. Vörös címeres mezőből 5 darab van a táblán, 4 darab a 4 sarokban és egy a játéktér közepén. Ide csak a vörös-címeres egységek léphetnek. A játékot az nyeri meg, aki először belép a játéktér közepén lévő vörös mezőre.
Amikor egy játékos sorra kerül, akkor kötelező lépnie.
A tábla több részén találkozhatunk varázs-mezővel, melyeknek színe lila.
Egy egységgel a vele szomszédos üres mezőre léphet a játékos, és a választott mező nem lehet ugyanolyan színű, mint amilyenről a lépést indítja. A játékban a lovagokkal úgy lehet ütni, hogy a saját egységünkkel olyan mezőre lépünk, ami megegyezik a mozgatott egységgel. Amikor ez megtörténik, akkor a játékos egy egységet leüthet azokról a mezőkről, amik a választott mezők színével azonoson áll. Ilyen esetekben a megtámadott játékos diplomáciát ajánlhat fel kétféle módon: szövetség vagy megnemtámadási szerződés vállalásával. Egy játékos egyszerre csak egy játékossal lehet szövetségben. A szövetségeket mindegyik játékos jól láthatja, hiszen a két játékos ilyenkor diplomácia-korongot cserél és azt fel is helyezik maguk elé a tábla megfelelő helyére.
Amennyiben egy játékosnak lehetősége van ütésre, akkor azt meg is kell tennie, tehát a játékban ütéskényszer van. A varázskövekkel a lila mezőkön lehet ütni, a wyvern korongok pedig a wyvern mezőkön üthetnek. Ha egy játékosnak leütik mindkettő vörös-címeresét úgy, hogy nincs szövetségben senkivel, akkor a játékos azonnal befejezi a játékot. Azonban, ha ekkor szövetségben áll még, akkor a játékot folytathatja addig, amíg ez a szövetség fenn áll. Ha a nyertes nincs szövetségben, amikor a középső vörös mezőre lép, akkor egyedül nyer, ha pedig szövetségben áll, akkor a játékot a szövetségesével együtt nyeri meg.
Ajánlott: 6 éves kortól
Játékosok száma: 4 fő (2-3 fővel is játszható)
Játékidő: 30-120 perc
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Logikai játékok
Térlátást fejlesztő játékok
Családi társasjátékok
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
Játékok 5-8 éveseknek
Játékok 8-12 éveseknek
Vélemények
Okosjáték szerint
Véleményünk a játékról:
A magyar fejlesztésű társasjáték, a Castle of Mind rengeteg olyan készséget fejleszt, aminek nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek is hasznát vehetik, akár a hétköznapokban is.
Castle of Mind, vagyis magyarul az Elme kastélyának az ötlete Török-Szabó Balázs, a Fontanus Központ szakmai vezetőjétől származik. A célja az volt, hogy egy olyan játékot hozzanak létre, ami gondolkodásra sarkallja a játékosokat, fejleszti az előrelátást, a koncentrációt, a türelmet, a kitartást, a stratégiai és a logikus gondolkodást.
A játék a 2019-es Ország Játékán megnyerte a helyszín legnépszerűbb játéka díjat és a családi társasjáték kategória közönségdíját, a 2019-es társasjáték-olimpián második helyezett lett, és a Mensa Hungariqa döntőjébe is bejutott.
A játéknak egyszerű a szabálya, viszont ezzel szemben erős taktikai mélységgel rendelkezik és végtelen az újrajátszhatósága.
Változatos játékmenetek mellett a játék pörgős és további izgalom benne, hogy minden bábura figyelni kell , több győzelmi feltétel van, így a lehetőségek tárháza végtelen.
A játéktábla hihetetlenül látványos, mindenkinek saját címere van, így a korongok megkülönböztetése sem fog gondot okozni. Az alapjátékhoz képes ezt a változatot hárman, vagy négyen is lehet játszani, még izgalmasabbá téve a játékot. Ha többen játszunk, fontos szerepet fognak kapni a diplomácia és szövetségjelölők is. Hiszen ebben a játékváltozatban annyi felé kell figyelni, hogy három ellenféllel szemben nem lenne sok esélyünk szövetséges nélkül.
Az alapjátékhoz képest itt befolyásolni lehet a körsorrendet is - akinek a címerére lépünk, az a játékos következik. A másik lényeges különbség, hogy a Wyvern még több interakcióval rendelkezik, ráadásul sok játékvariáns található még a szabályfüzetben is.
Szerencsefaktor: Nincs szerepe benne, minden a döntéseinken és a stratégiánkon múlik.
Konfrontációs faktor: Nagy szerepe van benne, hiszen az a cél, hogy a mi piros korongunk jusson be középre, vagy az ellenfél összes piros korongját ki kell iktatni.
Játék nehézsége a BGG szerint: N.A
Játékszabály összetettsége: Egyszerű, könnyen és gyorsan értelmezhető a játékszabály.
Játékidő: 30-120 perc, az elején még lassabban mehet, rá kell érezni a játék menetére.
Kiknek ajánlanánk? Akik szeretik a stratégiai játékokat, amik már-már "agyzsibbasztóak", megdolgoztatják az elmét. Mivel már négyen is lehet játszani, így akár családoknak baráti társaságoknak is ajánlanánk.
Milyen hasonló játékokat ismerünk? COM játékok, Twisty