Termék jellemzők
Mit kell tudni a játékról?
Hova bújtál, Boribon?
A Pagony játékok legújabb kiadásában 2 játékváltozat, egy bújócska és egy fogócska található.
Boribon és Annipanni bújócskáznak. Annipanni a hunyó. Megnézi Boribont a függöny mögött, a paplan alatt, a fa lombjában... De Szuszi és Hapci segít Boribonnak, nehogy Annipanni megtalálja! Amikor a bújócskát megunják, jégfogózni kezdenek! Hiába gyors Annipanni, ha csak a cicát és a kutyust kapja el, nem nyer! Futás Boribon!
Bújócska, versengő játék 2 főre
A játék célja, hogy Annipanni megtalálja Boribont, Boribon viszont a játék végéig megpróbál rejtőzködni előle.
Az első játék előtt ragasszuk fel a matricákat a korongokra. A 10 virágos helyszínkártyát képpel felfelé rakjuk körbe az asztal közepén.
Aki Annipannival van, tegye le bárhova képpel felfelé Annipannit. Aki Boribonékkal van, tegye a másik három bábut lefordítva három kártyára úgy, hogy Annipanni és a lefordított bábuk között 3 üres kártya legyen.
Előtte nézze meg őket titkosan, hogy csak ő tudja, melyik bábu Boribon!
A játékot az Annipannival lévő játékos kezdi. Dob a dobókockával, és lelépi a kocka értékét bármelyik irányba. Lépés közben nem válthat irányt!
Ha a lépés után olyan kártyán áll meg, amin a másik játékos egy lefordított bábuja is áll, akkor felfordíthatja a bábut, és megnézheti.
Ha a bábun Boribon van, Annipanni nyert!
Ha Szuszi vagy Hapci, akkor a korongot lefordítva visszateszi.
Ezután az a játékos jön, aki Boribonékkal van. Előbb dob, majd eldönti, hogy melyik bábuval, melyik irányba lép. Ő sem válthat irányt mozgás közben!
Vigyázat! Nem léphet olyan kártyára, amin Annipanni áll, mert akkor Annipanni rögtön felfordíthatja, és megtalálja!
Ha mindkét játékos dobott – tehát Boribonék lépése után –, fordítsunk le egy helyszínkártyát (minden körben egyet, sorban haladva), majd kezdjünk új kört! Akkor is fordítsuk le a kártyát, ha áll rajta bábu, és a későbbiekben természetesen léphetünk a lefordított kártyára is.
A játéknak akkor van vége, ha Annipanni az összes helyszínkártya lefordítása előtt megtalálja Boribont, és Annipanni nyert.
Ha Annipanni nem találja meg Boribont, mire lefordítjuk az utolsó helyszínkártyát, akkor Boribon nyert!
Fogócska, együttműködős játék 2-4 főre
Annipanni a fogó, a játékosok pedig Boribonékkal menekülnek előle, és ha Annipanni a játék végéig nem kapja el Boribont, akkor nyertek.
Az első játék előtt válogassuk ki a gombával jelölt tíz helyszínkártyát! Nézegessük meg, és próbáljuk megjegyezni őket. Az összes kártyát megtaláljátok kicsiben a füzet végén. Játék közben ezt nyugodtan tegyétek magatok elé, hogy segítsen emlékezni a kártyákra!
Keverjük meg a helyszínkártyákat, és képpel lefordítva tegyük őket körbe. Annipannit és Boribonékat képpel felfelé helyezzük a kártyákra.
A játékosok mind Boribonékkal vannak, és együtt léptetik Annipannit is a szabály szerint. A játék addig tart, míg Annipanni el nem kapja Boribont vagy fel
nem fordítottuk az utolsó helyszínkártyát.
Nyertünk, ha felfordítjuk az utolsó helyszínkártyát is, mielőtt Annipanni elkapja Boribont! Amikor már csak egyetlen kártya van lefordítva, Boribonéknak elég áthaladniuk rajta, nem kell pontosan rálépniük, hogy felfordítsák a kártyát.
Vesztettünk, ha Annipanni elkapja Boribont, azaz olyan mezőre lép, ahol Boribon áll.
Nemcsak kedves játék Boribonnal és Annipannival, hanem számtalan fejlesztési lehetőséget nyújtó társasjáték is egyben.
A játék fejleszti a memóriát, a megfigyelőkészséget, a koncentrációt és a szociális készséget.
A játék tartalma:
20 helyszínkártya (10 virágos, 10 gombás)
4 fakorong
4 matrica
1 dobókocka
3 csillag
Ajánlott: 3 éves kortól
Játékosok száma: 2-4 játékos
Játékidő: 10-15 perc
Hová bújtál, Boribon? társasjáték játékszabályát lásd a letölthető játékszabálynál, vagy a "Játékszabály" fülön!
Nem találtad meg amit keresel? Vagy körülnéznél hasonló termékek között? Kattints arra ami érdekes lehet:
Társasjátékok gyerekeknek
Családi társasjátékok
fejlesztő játékok óvodásoknak
Fejlesztő játékok kisiskolásoknak
játékok 3-5 éves gyerekeknek
játékok 5-8 éveseknek
Vélemények
Letölthető játékszabály
Játékszabály
Hová bújtál, Boribon? játékszabály
2 JÁTÉKVÁLTOZAT
3 éves kortól
2–4 játékos részére, 10 perc
A játék tartalma
- 20 helyszínkártya (10 virágos, 10 gombás)
- 4 fakorong
- 4 matrica
- 1 dobókocka
- 3 csillag
BÚJÓCSKA
versengő játék
A játék célja
Annipanni szeretné megtalálni Boribont, Boribon viszont a játék végéig megpróbál rejtőzködni előle.
A játék előkészítése
Az első játék előtt ragasszuk fel a matricákat a korongokra.
• A 10 virágos ( ) helyszínkártyát képpel felfelé rakjuk körbe az asztal közepén. Aki Annipannival van, tegye le bárhova képpel felfelé Annipannit.
• Aki Boribonékkal van, tegye a másik három bábut lefordítva három kártyára úgy, hogy Annipanni és a lefordított bábuk között 3 üres kártya legyen.
• Előtte nézze meg őket titkosan, hogy csak ő tudja, melyik bábu Boribon!
A játék menete
A játékot az Annipannival lévő játékos kezdi.
• Dob a dobókockával, és lelépi a kocka értékét bármelyik irányba.
Lépés közben nem válthat irányt!
• Ha a lépés után olyan kártyán áll meg, amin a másik játékos egy lefordított bábuja is áll, akkor felfordíthatja a bábut, és megnézheti.
• Ha a bábun Boribon van, Annipanni nyert!
• Ha Szuszi vagy Hapci, akkor a korongot lefordítva visszateszi.
Ezután az a játékos jön, aki Boribonékkal van. Előbb dob, majd eldönti, hogy melyik bábuval, melyik irányba lép. Ő sem válthat irányt mozgás közben!
Vigyázat! Nem léphet olyan kártyára, amin Annipanni áll, mert akkor Annipanni rögtön felfordíthatja, és megtalálja!
Ha mindkét játékos dobott – tehát Boribonék lépése után –, fordítsunk le egy helyszínkártyát (minden körben egyet, sorban haladva), majd kezdjünk új kört! Akkor is fordítsuk le a kártyát, ha áll rajta bábu, és a későbbiekben természetesen léphetünk a lefordított kártyára is.
A játék vége
• Ha Annipanni az összes helyszínkártya lefordítása előtt megtalálja Boribont, akkor a játék véget ér, és Annipanni nyert.
• Ha Annipanni nem találja meg Boribont, mire lefordítjuk az utolsó helyszínkártyát, akkor Boribon nyert! (A játék azonnal véget ér, amikor lefordítjuk az utolsó helyszínkártyát, Annipanni ezután már nem dobhat.)
Kiegészítés
Ha szeretnénk kicsit hosszabban bújócskázni, vegyük elő a dobozból a három kis csillagot. Három fordulót játsszunk, és a nyertesnek mindig adjunk egy csillagot! Aki több csillagot nyert, azé az összesített győzelem!
FOGÓCSKA
együttműködő játék
A játék célja
Annipanni a fogó, a játékosok pedig Boribonékkal menekülnek előle, és ha Annipanni a játék végéig nem kapja el Boribont, akkor nyertek.
A játék előkészítése
• Az első játék előtt válogassuk ki a GOMBÁVAL jelölt tíz helyszínkártyát! Nézegessük meg, és próbáljuk megjegyezni őket. Az öszszes kártyát megtaláljátok kicsiben a füzet végén. Játék közben ezt nyugodtan tegyétek magatok elé, hogy segítsen emlékezni a kártyákra!
• Keverjük meg a helyszínkártyákat, és képpel lefordítva tegyük őket körbe. Annipannit és Boribonékat a képen látható módon, képpel felfelé helyezzük a kártyákra.
• A játékosok mind Boribonékkal vannak, és együtt léptetik Annipannit is a szabály szerint.
A játék menete
• Először Annipanni lép. A játékosok dobnak neki, és ő az óramutató járásával megegyezően lép.
• Amikor Annipanni egy olyan kártyáról lép el, ami még le van fordítva, akkor azt fel kell fordítani – akkor is, ha azon áll más játékos is.
• Ha Annipanni olyan mezőre lép, amin Szuszi vagy Hapci áll, akkor őket elkapta, ezért őket le kell fordítani, nem lehet lépni velük. Fontos, hogy Annipanni is megáll ezen a mezőn, akkor is, ha lenne még lépése – így tudják őt lassítani Szusziék, amíg Boribon messzire fut.
• Ha Annipanni olyan mezőre lép, amin Boribon van, akkor elkapta Boribont, a játék véget ér, Annipanni nyert!
• Ha Annipanni olyan mezőre lép, ahol ott van Boribon, de ott van felfordítva Szuszi vagy Hapci is, akkor Boribon még megmenekül, mert Szuszit vagy Hapcit kapja el Annipanni. Akit elkapott, azt lefordítjuk.
• Ezután a soron lévő játékos Boribonéknak is dob. Bármelyik képpel felfelé fordított bábuval (Boribonnal, Szuszival, Hapcival) léphet, bármilyen irányba. A játékosok megbeszélhetik, hogy mit lépjenek, de végül az dönt és lép, aki dobott!
• Ha Boribonékkal olyan kártyára érkezünk, ami még le van fordítva, megtippelhetjük, hogy melyik helyszín az. Ha eltaláltuk, a kártya felfordítva marad. Ha nem találtuk el, akkor vissza kell fordítani.
• Ha olyan mezőre lépünk, ahol egy lefordított játékostársunk áll, akkor őt visszafordíthatjuk, és a következő körtől ismét
léphetünk vele.
• Boribon nem léphet olyan mezőre, ahol Annipanni áll, mert akkor Annipanni elkapja, és azonnal véget ér a játék. Szuszival vagy Hapcival léphetünk olyan mezőre, ahol Annipanni áll, de akkor őket Annipanni elkapja, azonnal lefordítjuk őket, és nem akadályozzák meg, hogy Annipanni a következő körben továbbhaladjon.
A játék vége
• A játék addig tart, míg Annipanni el nem kapja Boribont VAGY fel nem fordítottuk az utolsó helyszínkártyát.
• Nyertünk, ha felfordítjuk az utolsó helyszínkártyát is, mielőtt Annipanni elkapja Boribont! Amikor már csak egyetlen kártya van lefordítva, Boribonéknak elég áthaladniuk rajta, nem kell pontosan rálépniük, hogy felfordítsák a kártyát.
• Vesztettünk, ha Annipanni elkapja Boribont, azaz olyan mezőre lép, ahol Boribon áll.